Etu-travel.se LYXRESA?

Av Tomnils
23 nov. 2011 09:18
Visningar: 5396
Rena rama bondfångeriet.Kom hem för en vecka sedan och är inte nöjd med min resa. Besök på krämarställen med mattor, pärlor, läder och pälsar till hutlösa priser förtog mycket av upplevelsen! Väl på plats får vi veta att enda sättet att få tillgång till lunch och middag var att köpa till deras servicepaket för 1900 SEK. Utlovad stadsrundtur och besök på lyx-spa med behandling uteblev helt. Som lök på laxen blev 12 stycken i vår grupp på ca 30 deltagare ordentligt magsjuka under de tre sista dagarna på Hotell Maritime? i Belek!
23 nov. 2011 14:59
Måste hålla med dig detta är rena lurendrej bondfångeri på hög nivå
i våran buss 4st sjuka allt beroede på den erbamliga maten med uppvärmda buffeer och alla dessa utgifter i bara svenska pengar var tar dessa vägen. Hunsas som en skock djur in o ut ur bussarna.
Kennethson
Av Tomnils
23 nov. 2011 15:50
Jag räknade till 10 bussar, inkl de från systerbolaget OSKA-travel som körde i karavan under vår vecka. Med 40 personer i varje buss blir detta (400*1900) 750 000 kronor per vecka i extraintäkter. Ingen i vår grupp fick några kvitton trots påstötning. Även om man har kostnader för middag och lunch blir det säkert ett icke obetydligt överskott på denna verksamhet. Kanske något för den svenska skattemyndigheten att ta sig en titt på!
Av Chris60
10 jan. 2012 20:01
Jag var på samma resa i början av december-11 och känner mig ganska nöjd. Det var inga problem att få kvitto på servicepaketet. Vi kunde även betala med euro eller turkisk lira. Info om detta servicepaket fick vi också innan vi reste. Stadsrundturen uteblev dock, men jag fick en fantastisk behandling på det lyx-spa som var utlovat.
5 apr. 2012 11:03
Jag, min fru och ett annat par åkte på denna resa 28/3-4/4. Vi hade läst de kritiska kommentarerna här och var beredda på det värsta. Vi blev synnerligen glatt överraskade över hur bra resan var. Vi gjorde en minienkät i bussen och INGEN var missnöjd. Vi fick ut så otroligt mycket av resan att vi enbart kan konstatera att den är synnerligen prisvärd. Vi betalade förutom de 990:- som utgör komfortpaketet ytterligare 1000:- för VIP-paket vilket innebär att man har allt betalt utom viss dricka till vissa måltider. I slutet fick vi en heldag All inclusive med mat och drycker så mycket vi orkade utan kostnad. Resan innehöll massor av kultur med besök på tre olika romerska lämningar i världsarvsstandard. Vi var med om en turkisk afton med all inclusive och uppträde av folkdansare i världsklass. I resan ingick tre timmars behandling på Spaa som var en fantastisk upplevelse.
Vår guide var i toppklass och heter Remzi. Tyvärr talade han engelska enbart, men vi som förstod hjälpte de som inte förstod, så i slutändan var alla nöjda med den delen också.
Vi fick klart för oss att man måste vara på sin vakt mot de turkiska handlarna eftersom man annars lätt får betala alltför mycket för de varor man köper. Som exempel besökte vi en mattfabrik, som tillverkar högkvalitativa mattor i silke, ylle och bomull. Vi fick se processen från upplösning av sidenkokonger till färdigknutna mattor. Det fanns mattor för hundratusentals krono och mattor för några tusen. En del köpte med sig hem. Det visade sig att det fanns en rejäl prutmån. Säljaren kanske började på 30.000:-, men var i slutändan beredd att sälja för 12.000:- ! Så se upp de är väloljade i sin argumentation och lovar återbäring i tullen med 10%, men det är en summa, som skickas tillbaka till fabriken visade det sig!
Sammanfattningsvis en fantastisk resa
Runepersson
30 okt. 2014 19:25
hej har fått inbjudan till ovanstående resa, är lite tveksam, existerar resan över huvud taget?
Det är ju inget riktigt resebyrå kommer man iväg om man betalar
irens