Ersättning för försenad resväska

Av Evoline
21 dec. 2019 21:21
Visningar: 313
Hej,
Min resväska kom aldrig fram till Arlanda, den var kvar i mellanlandningen i Köpenhamn.
Flög med SAS hela vägen och via deras service desk i Arlanda fick jag fylla i adress och så fick jag resväskan dagen efter levererad från Bring.
Företaget som betalade för tjänsteresan.
Kan man få ersättning för det?

Tack på förhand
21 dec. 2019 22:07
Det var din hemresa? Knappast nån ersättning för det. Du fick ju din väska och har inte behövt köpa på dig kläder och hygienartiklar (eftersom du är hemma).
Det är möjligen om din hem-/reseförsäkring ersätter nåt.
Av Birgere
21 dec. 2019 22:36
Du får kolla med ditt företag om dom har någon täckning för detta. Ytterst tveksamt på hemresan och bara för en dag.
Av Evoline
21 dec. 2019 23:40
Tack då vet jag.
Ingen big deal för mig, ville bara veta hur processen ser ut sen, vad behövs göras osv.
Får återkomma den dagen jag inte får resväskan till min destination =)
Av Birgere
22 dec. 2019 10:24
Citerat från Evoline:
Tack då vet jag.
Ingen big deal för mig, ville bara veta hur processen ser ut sen, vad behövs göras osv.
Får återkomma den dagen jag inte får resväskan till min destination =)
När det händer på tjänsteresa så brukar jag bara köpa det jag behöver och låta företaget betala. Företaget får sedan reda ut det med försäkringar o tjata med flygbolag, inget som jag skulle lägga flera dagar på själv.
Av Evoline
22 dec. 2019 11:20
Vad behöver man göra om det är privat semester?
Anmäler man det nånstans på flygplatsen och vilka papper behöver man få tillbaka av de?
Är det kreditkortsbolaget man kontaktar sen?

Tack på förhand