Erfarenhet av Albatros Travel?

Av Fly
4 mars 2012 18:42
Visningar: 6181
Jag har funderingar på att åka på rundresa i västra USA med ovan researrangör.
Då det är en ny "bekantkap" för mig så undrar jag om det är någon som åkt med dessa, och hur ni upplevt det i så fall. Kanske t o m någon som gjort den resa som jag tänker göra - Hur var det i så fall?

Tacksam för alla synpunkter :-)
Av Peter_o
5 mars 2012 09:18
För att bilda mig en uppfattning om Albatros Travel kollade jag på deras information om inreseregler till USA. Den var mycket bra, förutom att de tjatade om att man måste ha registreringsnumret till ESTA med sig. Eftersom man numera kan gå in på sin sida i ESTA utan detta nummer så är numret inte nödvändigt.

/PeterO
Av Fly
5 mars 2012 18:05
Tack Peter!
Av Mysan
5 mars 2012 18:14
Jag ska åka med Albatros Travel i maj på just den rundresan i USA som du funderar på....så jag är också intresserad av att höra om nån har åkt med dom tidigare.
Av Fly
5 mars 2012 18:22
Vad spännande Mysan. Hade tänkt åka i höst, så jag kan nog inte vänta med att boka tills du har varit iväg, men jag hoppas att du vill återkomma med hur det varit :-)
Av Mysan
5 mars 2012 18:31
Ja,absolut...delar gärna med mig av mina erfarenheter : )
3 nov. 2014 17:24
Någon av er som vill delge era åsikter om rundresan i västra USA med Albatros Travel?
Av Fly
4 nov. 2014 18:39
*Jag har nu rest 2 gånger med Albatros - till USA och Japan och är mycket nöjd med resorna och imponerad av de reseledare vi haft.
När det gäller västra USA, så har jag ett resealbum via min sida, så gå gärna in där och titta på den. Kortfattat kan jag säga att det var en mycket bra resa - men det är ju beroende på vilka förväntningar man har.
4 nov. 2014 18:58
TACK!! Jag ska läsa med största intresse!
7 nov. 2014 18:40
Både min man och jag har läst och läst.... :) vi reser i morgon :) Mycket förväntansfulla!
Av Fly
23 nov. 2014 17:55
Misstänker att ni kommit hem nu! Hur tyckte ni att resan var?
26 nov. 2014 09:19
Visst har vi kommit hem nu....men har trots det ännu inte "landat". Resan var överlag jättebra och vi fick se så mycket så allt har ännu inte gått in. Tittar på kort och minns :)
Några punkter på resan skulle man kunna byta ut men vi är ju alla olika och dessa punkter var det ju andra som föredrog.
Men visst är det naturen som är den stora behållningen de stora städerna till trots. För att inte prata om helikopterturen över Grand Canyon!