Era bästa tips - Malta/Gżira

17 juli 2014 12:25
Visningar: 802
Jag ska åka på semester till Malta den 14-24 augusti. Jag ska bo hos en kompis i Gżira (10 min från Sliema). Alla tips mottages tacksamt då hon jobbar under dagarna :)

Är intresserad av att veta om det finns något gym i närheten av området Gżira/Sliema? Hur fungerar kollektivtrafiken? Är det buss som gäller?

Är taxiresor dyrt? Samt ungefär hur lång tid tar det att ta sig från Sliema och ut till Blue Lagoon?

Vilken är den bästa SANDstranden i närheten av Gżira/Sliema?

Tack på förhand!
19 juli 2014 17:01
Jag kom nyligen hem efter en weekend på Malta, bodde dock inte nära Sliema utan längre norrut i Mellieha och därför kan jag inte svara på några frågor om det området.

Men när det gäller kollektivtrafik så är det otroligt billigt! Bussbiljett för en person kostar 1,50 euro och biljetten gäller då för HELA dagen och över hela ön. Åker man över till Gozo så gäller biljetten inte där utan då får man köpa en ny för samma pris.

Jag vet inte om man kan ta färja direkt från Sliema/Valletta till Comino (Blue Lagoon). Jag åkte med färjan från Cirkewwa till Gozo och tog sedan en mindre båt till Comino och sen vidare tillbaka till Malta.
3 juli 2016 12:51
Citerat från Maria1989:
Jag kom nyligen hem efter en weekend på Malta, bodde dock inte nära Sliema utan längre norrut i Mellieha och därför kan jag inte svara på några frågor om det området.

Men när det gäller kollektivtrafik så är det otroligt billigt! Bussbiljett för en person kostar 1,50 euro och biljetten gäller då för HELA dagen och över hela ön. Åker man över till Gozo så gäller biljetten inte där utan då får man köpa en ny för samma pris.

Jag vet inte om man kan ta färja direkt från Sliema/Valletta till Comino (Blue Lagoon). Jag åkte med färjan från Cirkewwa till Gozo och tog sedan en mindre båt till Comino och sen vidare tillbaka till Malta.
Det finns ju något kort man kan köpa som kostar 25 euros och håller i 7 dagar. Har du hört talas om den?