El Camino de Santiago de Compostela

Av 02947
4 maj 2009 20:52
Visningar: 3668
Hej,
Planerar att vandra till Santiago de Compostela nu i juni, men har så sjukt svårt att välja rutt!
Är det någon har några rekommendationer? Just nu står det mellan Camino Francés & Camino del Norte.
¡Muchas gracias!
Av Asok
8 maj 2009 08:13
Du kan kontakta Maria på nedan mejl. Hon har gjort denna vandring 2 ggr och håller föreläsningar
om det. Får inte upp hennes hemsida just nu men den är annars www.levauppleva.se

(Logga in för att se e-postadress)
Av Tossan
18 maj 2009 10:49
Hej!
Camino Francés har jag tänkt att vandra lite senare i sommar, när jag har studerat olika alternativ tyckte jag den verkade bäst. Men det vet man väl inte riktigt förän man provat förstås. Jag har också varit på en av Maritas föreläsningar om vandringen, den var bra. Det finns också en hel del adresser till sidor med bra info att få tag på här på internet. Eftersom jag inte skall gå förän senare är jag intresserad av att få höra hur det går för dig med din vandring.
Hälsningar tossan/Eva
Av Ellie_b
24 maj 2009 00:07
frances är rätt trevlig, har inte gått hela men snackat med folk som testat både den och norte. Den sistnämnda ska va asfin o mer bergig, men eventuellt långt mellan övernattningsställen. mer folktom också. kan vara trevligt om man inte går ensam.
överväger att göra frances från le puy i augusti.
hälsningar/ellie
Av Mabo
28 juli 2009 23:38
Hej!
Gick Francés förra året och kan verkligen rekommendera den. Har tidigare gått 10 mil på den norra från San Sebastian till Bilbao. Den är dåligt skyltad tyckte jag vilket jag också fåt bekräftat av andra. Lagom till bokmässan hoppas jag att min bok "Min väg till Santiago de Compostela" kommer ut. Där berättar jag om min vandring, mina erfarenheter och ger också lite tips och råd till den som tänker gå El camino.