Egypten valuta

3 dec. 2010 12:37
Visningar: 6267
Vi åker till egypten i januari.. Läste på nåns diskution att det är amerikanska dollar som gäller..stämmer det?

Ska vi inte växla in till egyptiska pund?

Tack!
Av Hathor
3 dec. 2010 12:49
Växla till egyptisk pund,de är bäst,ha en del småvalörer med...
det finns ingen anledning att ha ngn annan valuta.
dock kan de vara så att ska man ut på en resa så vill arrangören ha betalt i annan valuta tex dollar..
men de kan man ju växla till sej där...
lycka till
Av Ellia
3 dec. 2010 21:23
Visst är det så att det är EGP du skall växla till dig o använda när ni är i Egypten, samt ev. ha med lite dollar för att betala större resebolag vid utflykter!
3 dec. 2010 23:17
Håller med övriga visst är det egyptiska pund som gäller det där med att växla till dollar osv är bara onödigt krångel det kommer troligen bara resultera i att du kommer att växla dom till egyptiska pund senare under resan.
Bosse
5 dec. 2010 22:43
Jag har faktiskt fått bra växelkurs på svenska kronor när jag växlat i Egypten, varför hålla på att krångla med flera valutor
Av Joakimn
6 dec. 2010 08:02
Håll dig till Egyptisk valuta,fungerade bäst för mig../ Nov 2010
Av Katitzi
6 dec. 2010 20:14
Funkar det inte att betala resebolagens utflykter med Visakort??
Ska också till Egypten i januari.

Katitzi
Av Forex_bank - Valutaexpert
10 jan. 2011 10:54
Citerat från katitzi:
Funkar det inte att betala resebolagens utflykter med Visakort??
Ska också till Egypten i januari.

Katitzi
Det beror på de olika utflyktsaktörerna som resebolagen använder sig av. Ibland kan man ju boka och betala resebolagens utflykter hemifrån, men om man inte kan göra det är det bäst att dubbelkontrollera med resebolaget för ett säkert svar. Är det en mindre aktör resebolaget använder sig av är det möjligt att de inte accepterar kort.

Mvh
Jenny
Av Lyckaan
11 jan. 2011 11:13
Vi åker den 13e och tänkte växla till egyptiska pund, men är lite osäker om man kanske skulle ha med Lite euro också, tänkte ha lite iaf, kan ju vara bra med blandat.
11 jan. 2011 14:08
Du klarar dig bra med egyptiska pund och svenska kronor går bra att växla där nere och behöver du mer kan du ta ut pengar på banken.
Det brukar faktiskt inte vara så eftertraktat med varken euro eller dollar utan det som är bäst är faktiskt egyptiska pund trots allt.
Bosse.