Eget boende i Thailand

10 apr. 2010 23:58
Visningar: 366
I Juli månad mit i den svenska semester för första gången skall vi till Koh Samui.
Vi planerar att stanna där i två veckor och spendera tre eller fyra dagar på Koh Tao på Cham Churee resort.

Det känns extra spännande för vi bokade denna gången en hel villa på Koh Samui för oss tre som ligger bara 60m ifrån havet med egen liten pool att plaska i.
I grannskapet finns ett fint hotell med större pool och frukost ifall man orkar inte att handla.
Vi hittade villan på blocket.se och nu för första gången vill vi testa att bo i eget.
Det är en bra lösning tycker vi när man reser med tonåringar och man vill vara lite privat. I villan finns två sovrum, ett vardagsrum och köket samt badrum.
Ute pool 4x8 och veranda.
Har någon av er erfarenhet av sådant boende?
Hur kändes det att slippa charter badorter och bo privat?

När jag tänker på detta så finner jag en stor fördel i att jag slipper gå upp tidigt på morgonen för att slänga sin handduk på strandmadrassen för att säkra en bekväm solvistelse på stranden och slippa bråka medTyskarna om dessa strandsängarna.
Jag trycker att det är värd pengarna, fast det bli billigare än bungalow i 4* hotell.
9 nov. 2010 09:57
Har också tittat lite på privat boende men inte riktigt hittat vad jag söker. Vad är det för boende ni bokat? Pris?