Ecuador

9 feb. 2016 21:17
Visningar: 74
Hej alla äventyrssugna! Jag är galet trött på arbetslivet, vädret och mycket annat i Sverige. Så jag åker till Quito 3 mars och pluggar spanska i två veckor, därefter har jag inte bestämt vart jag ska ta vägen.
Jag hade tänkt spendera resten av året i Sydamerika och ibland kan det vara skönt att prata svenska. Ålder, kön, vad du tror på osv spelar absolut ingen roll, bara du kan tänka dig stt vara aktiv!

Jag kommer att vilja trekka mycket, utforska anderna. Kanske kan vi köpa ett tält och göra det ihop? Eller ta en båt nerför en flod i Peruanska Amazonas? Surfa? Dyka? Volontärarbeta? Ja, du fattar.. Jag kommer även att vilja resa ganska enkelt för att kunna stanna länge. Men jag är öppen för det mesta, kan kompromissa mycket då jag har gott om tid :)

Hör gärna av dig om du/ni vill mötas upp någonstans, här eller på Facebook.
7 mars 2016 23:52
Befinner mig i Quito just nu och studerar! Undrar om det är någon mer här som kan tänka sig att hitta på något på kvällar och helger? Eller som vill resa vidare om två veckor?
Ha det!
8 mars 2016 00:25
Tja!

Tänkte du enbart att vara i Sydamerika efter plugget? Jag är nämligen i Lima just nu och skall besöka Machu Picchu i dagarna här. Efter att jag gjort detta reer jag nämligen till Panama och testar på lite länder i Centralamerika/Karibien. Så om du har lust så får du gärna haka på där.
8 mars 2016 01:33
Tjena!

Jag hade nog tänkt hålla mig söder om Ecuador tyvärr.. Ska köra Centralamerika med några kompisar till vintern! Men kul att någon svarar här ändå, haha! Är inte machu pichu stängt för underhållsarbete nu har jag för mig jag läste någonstans?
8 mars 2016 14:24
Vad synd menjag förstår dig :) Machu Picchu stänger dom någon gång i april för underhållsarbete, så än så länge är det lugnt:) hade du tänkt att åka dit?
8 mars 2016 20:28
Jaha, april var det.. Jag kommer nog försöka ta mig dit i maj någon gång ja, innan alltför mycket folk kommer :) hade gärna tagit vägen genom Amazonas från Ecuador, till iquitos och sen pucallpa i Peru och ta mig vidare där ifrån. hade vart trevligt att hitta nån att göra den resan med, alla jag träffat hittills har varit så negativa till det ;)
Av Annaaaa
9 mars 2016 00:58
Jag åker till Sydamerika i maj och letar efter en resekompis! Har inga spikade planer alls och är öppen för förslag :) hade varit kul att mötas upp :D
9 mars 2016 02:26
Kul! Är mest troligt i Peru då antar jag :) gillar du trekking osv? Finns så galet mycket fina platser i Anderna i Peru ju! Du har inte bestämt var du ska flyga än alltså?
Av Teaooo
23 mars 2016 23:42
Hejsan! Jag är just nu i Quito och pluggar spanska, men jag antar att du redan rest vidare? I alla fall. Jag har en liten plan att ta mig till Galapagosöarna i början av April (sista minuten för så billigt som möjligt) och därefter resa söder ut, (Machu Oichu är ett måste för mig).
Hör av dig om du är i närheten fortfarande eller om du kanske vill slå samman våra resor senare :)
24 mars 2016 17:20
Citerat från Teaooo:
Hejsan! Jag är just nu i Quito och pluggar spanska, men jag antar att du redan rest vidare? I alla fall. Jag har en liten plan att ta mig till Galapagosöarna i början av April (sista minuten för så billigt som möjligt) och därefter resa söder ut, (Machu Oichu är ett måste för mig).
Hör av dig om du är i närheten fortfarande eller om du kanske vill slå samman våra resor senare :)
Är just nu i Tena och försöker hitta folk som vill rafta.. Sen tänkte jag bege mig till Coca och ta flodvägen till Iquitos. Funderar lite på att åka till Huaraz och trekka en del sen. Låter det intressant? :)
Av Teaooo
26 mars 2016 04:03
Citerat från Kelmelid:
Är just nu i Tena och försöker hitta folk som vill rafta.. Sen tänkte jag bege mig till Coca och ta flodvägen till Iquitos. Funderar lite på att åka till Huaraz och trekka en del sen. Låter det intressant? :)
Iquitos i Perú? I så fall får det vara för denna gången. Har en del kvar att göra i Ecuador. Och tar områden med malaria lite senare! Hoppas du hittar några trevlika trekking-kompanjoner!
Av Simonn
27 mars 2016 14:17
Har varit sugen på Sydamerika och har tid över i april. Kelmelid hur länge stannar du runt i Sydamerika?
28 mars 2016 02:38
Jag stannar så länge jag känner för det, i april är jag definitivt kvar. Vet inte var jag kommer hålla hus bara, för jag ska ta mig till Peru via rio Napo och det kan ta lite tid att hitta båt osv :) men ska du till Peru så kan vi säkert mötas upp någonstans!