Dykskola Koh Tao ?

Av Raalle
30 dec. 2014 09:19
Visningar: 631
ska till Koh Tao om någon vecka tänkte jag, är det någon som har erfarenhet av någon bra/dålig "dykskola"?
Av Dazind
30 dec. 2014 11:47
Rent generellt finns det inga dåliga dykskolor där. Konkurrensen är så pass hög där, så de dåliga försvinner rätt så fort. Men sen finns det ju instruktörer på de olika skolorna som är mer eller mindre bra. Men mitt tips är att gå runt och prata lite med de olika skolorna/instruktörerna, se vilken du får bäst känsla för helt enkelt. Oftast får du chans att prata med instruktören på en gång. Min personliga favorit är Big Blue, så gå och prata med dom åtminstone. Du brukar få gratis boende hos dom också.

Hör gärna av dig om du har fler funderingar, har vart på Koh Tao ett flertal gånger och är själv dykinstruktör.
Av Raalle
1 jan. 2015 08:55
Okej, grymt!! Jag hör av mig om jag har några funderinge, Tack! :)
2 jan. 2015 07:37
Hej jag är på koh Tao, för några veckor sedan tog jag dykcertificat där på Phoenix divers, helt fantastisk service, fritt boende frukost ingick. Hade dessutom allt på svenska (rekommenderas) min instruktör heter Klas dykt över 20 år.
Av Yoppe
2 jan. 2015 20:56
Bans divingschool är väl dom som är störst och jag fick själv känslan att dom är något opersonliga pga sin storlek kanske, Jag har oxå dykt med phoenix divers och har bara gott att säga om dom kan även rekommendera Sairee cottage diving dessa som en del andra firmor erbjuder gratis boende om man gör visst antal dyk med dom,kolla upp hemsidor ;)
3 jan. 2015 09:51
Hej Raalle.

Jag var på Koh Tao i 6 nätter nu i dec och jag tog mitt cert på Roctopus dive.
Dom var kanon! Noggranna och har bara små grupper (ca 4 pers). Rekommenderas!
Av Raalle
4 jan. 2015 12:37
Tack för svaren, ska gå förbi och prata sen går jag på magkänsla! drar dit 6-7jan
21 mars 2015 11:47
Hej!
Min son som är 13 år vill ta dykcert på Koh Tao. Är det någon som vet vilken åldersgräns det är?
/Malin.
23 mars 2015 09:40
Citerat från Malligamalin:
Hej!
Min son som är 13 år vill ta dykcert på Koh Tao. Är det någon som vet vilken åldersgräns det är?
/Malin.
Hej Malin, jag vet inte faktiskt. Men jag såg för ett tag sedan en pojke på ca 5-8 år som dök, med instruktör med tuber och allt . Han gick en endagsutbildning i poolen vid Shark Bay på Koh Tao. Om de sedan var i havet också vet jag inte. Men ifall man vill testa att dyka i pool så är det inga problem med barn.

mvh
Av Ewa_h
23 mars 2015 15:22
Citerat från Malligamalin:
Hej!
Min son som är 13 år vill ta dykcert på Koh Tao. Är det någon som vet vilken åldersgräns det är?
/Malin.
Hej,

Min son tog Cert när han va 12 år, och enligt PADI´s hemsida kan man ta Open water junior från 10år.

Trevlig resa!