Dream Beach Resort Sharm, någon som har varit där??

Av Carinab
25 jan. 2010 22:57
Visningar: 478
Jag och miin familj( 2 vuxna + 17:åring son) har tittat på Dream beach resort sharm i sharm El sheik finns det någon som har varit där som kan lämna lite info om hotellet, rummen, stranden mm om det är bra eller mindre bra hotell, allt som ni har att berätta.
Vi har tänkt att åka i juni 2010 i 2 veckor. ev så skall sonen få ett eget rum.
Tacksam för all info vi kan få....
Av Tholle
26 jan. 2010 10:17
Hej!
Jag och min man bodde på Dreams vacation i maj 2008, Detta hotell ligger på samma område som Dreams beach. Vårt hotell hade skapliga rum och serverade god varierande mat hela veckan när vi var där, olika teman varje kväll. Till stranden är det trappor och det är ingen sandstrand utan flytbryggor som man går på för att komma ut utanför korallreven. Fantastisk snorkling!!!! Hotellet höll med pool och strandhanddukar som man fick byta varje dag.
Från hotellen gick det gratisbuss in till Naama bay där det finns gott om affärer att gå och strosa i. Försäljarna är dock ganska påstridiga. Här finns oxå Hard Rock cafe, Mc Donalds och mysa cafeer.
Vi var ju där i maj och det var varmt vill jag lova. Mellan 30-35 grader varje dag.
Vi tog en snorkelutflykt men det var samma fiskar som utanför hotellet. Gick en promenad till ett köpcentrum en kväll som där det var fixed price, vilket var skönt att man kunde gå och titta som man ville.
Är det nåt mer du undrar, skriv en rad igen.
MVH Linda
Av Carinab
26 jan. 2010 19:20
Tack för ditt inlägg, om jag komme rpå något mer så skriver jag igen.
Vi har bokat detta hotellet nu, vi åker den 27/6 i 16 dagar.... längtar redan.