Dominikanska republiken, vart ska man åka ?

30 nov. 2015 17:21
Visningar: 2519
Tjenare !. Nu är det så att jag och min sambo funderar på att dra 2 veckor till dominikanska republiken. Tanken va Kuba först, men det mesta verkar ha blivit utsålt, så nu börjar vi fundera på dominikanska istället, verkar vara rätt vettiga priser på ving/Fritidsresor. Dock har de olika städer/sidor. Då är min fråga, vilket rekommenderar ni ? Puerto plata eller punta cana ? Villet utav ställena är närmst om man vill kunna åka runt se/göra så mkt som möjligt ? Vi ligger helst inte på beachen i 2 veckor o bara solar o inte gör något. någon som kanske tagit en dagstur till Haiti ? Vilket har finast hav/strand, pp eller pc ? Bara ös på med tips o allt vad ni ha o rekommendera ! Ha en fin dag ! :D
Av Monk
7 dec. 2015 18:13
Hej,
har kollat fotot och ni skall absolut INTE till P.Cana! En vecka i Cabarete med end. frukost + en vecka närmare Haiti, Playa Dorada t.ex. Där verkar det mest vara All Included som gäller. På gott & ont. Gör era utflykter med planering så missar ni inte all mat. Fruk - Lunch - Snacks - Eftermiddagsfika - Snacks - Dinner - åsså hur mycket "watered down" sprit som helst. Man tröttnar snabbt.
Cabarete - Playa Dorada/P-Plata, ca. 20 km.