Dominikanska eller Thailand?

Av S
8 sep. 2006 08:54
Visningar: 21615
Hej,

Har tänkt åka iväg i två veckor i början på december. Men kan inte besämma oss för om vi ska åka till Thailand eller till Dominikanska Republiken. Är ute efter sol, värme, bad, god mat och härliga upplevelser. Vet att det bjuds på båda ställen men ändå svårt att välja. Finns det någon som har varit på Dominikanska och som kan berätta och ge lite tips om stället? Vart ska man bo? All-inclusive eller inte? Har hört att Cabarete ska vara bra men blåsigt. Är inte ute efter att surfa utan mer sola och bada. Passar Cabarete då?

/S
Av Carinas
5 okt. 2006 13:50
Thailand är alltid Thailand.
Prisläget är annorlunda där för att inte tala om hur billigt dét är med massage, hårvård & manikyr t.ex.
Dock så är D R mycket vackert och en all inklusive på ett fint/bättre hotell är superhärligt. Satsa inte på för låg standard för mat och sånt blir naturligtvis därefter.
Vi bodde på Riu Merengue, i Bahia de Maimon (inte långt fr Puerte Plata).
Där är det en privat strand för alla tre RIU hotellen som är mkt fin, du kan strosa fritt mellan dessa tre hotell. Nu tror jag att RIU Mambo finns i ngn av de svenska arrangörernas katalog.
Du gör inte av m mycket pengar under en sån resa, dock är t.ex solkräm o annat mkt dyrt på hotellområdet, men inne i P P är det hyfsat billigt.
Medlemmen har tagit bort svaret
Av Annans
14 okt. 2006 07:46
Varför inte till Zanzibar....
Kolla alla fina bilder, mina och andras.
Zanzibar är en lisa för själen, lugnt och fridfullt, vacker natur, god mat.
Av Make
15 okt. 2006 17:36
Hej

Vi var på Dominikanska för några år sedan och resan blev en besvikelse. Nästan alla hotell var all inklusive och utbudet av andra restauranger var inte så lysande. Många besvärliga män som absolut skulle guida oss vid besök på andra ställen än Cabarete och som blev hotfulla då vi inte ville ha hjälp. Cabarete är en liten håla men naturen är vacker om man hyr bil och åker runt. Om du åker dit så var försiktig med solande och noga med maten. Vi blev sjuka.
I Thailand har vi varit 6 gånger och kommer åka igen i februari för där är allt så otvunget och man kan verkligen koppla av. Allt finns där, det är bara att välja, hålligång eller stillhet, underbar väder och vattenliv och god mat.

Marjo
11 jan. 2007 02:11
Dominkanska Republiken är väldigt härlig och jag rekomenderar cabarete.Men ska man åka dit så ska man försöka att inte fastna på turisområdena.Maa ska gå ut bland befolkning, då är då man verkligen får uppleva Dominikanska Republiken.Männsikorna är väldigt trevliga och det är mycket dans och musik (merengue) och det är väldigt mycket uteliv : ) Och finaste strädnerna :) Men maten var inte så speciell och det var dyrt att äta där ....
15 jan. 2007 19:05
Hej! Även jag blev besviken på Cabarete och Dominikanska republiken. All inclusive med ganska dålig kvalitet, det var dyrt att äta ute (fast det har nog blivit bättre sedan dess, detta var ca fem år sedan ...). Det som var värst tyckte jag var att lokalbefolkningen var oerhört otrevlig och ibland även hotfull. Två tjejer på vårt hotell blev dessutom rånade och fastbundna vid en palm. (De valde dock att promenera på stranden när det var mörkt, ngt som man avråddes från att göra.) Ett annat par blev rånat på stranden mitt på dagen, dock ...

Även vi var i nationalparken som någon annan nämner. Det var en häftig upplevelse, tyckte vi, men snacka om att man blev förvånad när den konstige kanadensiska guiden slet av sig kläderna och hoppade i den underjordiska källan alldeles naken ...

Tyckte inte att det var så blåsigt, vädret var det absolut inget fel på! Min sambo var ute på en häftig utflykt med fyrhjulingar, som han ansåg var det bästa på hela resan.

Men många jag pratat med gillade att åka hit, det verkar som om man ska undvika all inclusive och turista på riktigt ... Men, som sagt, med tanke på den otrevliga lokalbefolkningen, skulle jag välja ett helt annat resmål!