Dina bästa Portugaltips,tack!

Av Emmster
17 juni 2008 23:23
Visningar: 3192
Jag håller på och planerar vad vi ska göra 2 veckor i Portugal dit vi åker alldeles strax. Har hittills tänkt 3 dgr Lissabon, sedanköra norrut med övernatttning på vägen (behöver tips om bra stopover). Efter lite sökningar har jag sedan bestämt mig för att vi ska vandra i Peneda-Geres nationalpark längst uppe i norr i några dagar och sedan vill vi nog bada resten av tiden. Men jag har ingen aning om vart vi ska åka. Finns det något ställe på Algarve som inte är helt nerlusat med fulla turister och som är mer mysigt och lugnt?

Alla tips om stort och smått i Portugal mottages tacksamt!
Av Curly
18 juni 2008 19:30
Vi var i Lissabon för två år sedan och blev glatt överraskade. Har bara några tips rörande Lissabon med omnejd, hoppas du får användning av några av dem.Se alla sevärdigheter i Lissabon som tex. borgen, expo-området, Torre Belem och Discoveries Monument. Åk upp i hissen i Lissaboncentrum som är gjord av en elerv till Eiffel. Åk till Estoril och Cascais, jättehärliga stränder och mysiga "städer" som växt ihop. Varför inte en tur till Sintra som har en makalös borg Moors castle och ett väldigt vackert slott på höjden. Byn Sintra är otroligt mysig med söta gränder, restauranger och shoppar. Sedan kan du ta dig till Cabo da Roca Europa fastlands västligaste udde.
Hoppas du får en bra semester i Portugal och kör försiktigt!//Kristina
Av Ronnyk
18 juni 2008 20:15
Albufeira på Algarve är mysigt , mils långa sand stränder så man kan gå och hitta sitt eget bad o sol ställe nedanför den höga klippiga kusten, visst finns det turister som på de flesta ställen på Algarve men jag tycker Albufeira är klart värt ett besök på några dagar,
Av Elgona
19 aug. 2008 14:14
många portugaltips finns de att ge...
No 1 är att åka till azorerna,
no 2 att ta en tur till madeira o hyra bil o susa runt ön .
no 3 att ta en tripp till algarve o lissabon.....
sist men inte minst är att absolut inte missa
Espada,en djuphavsfisk,den tillagas friterad,o är en absolut njutning .
de var på Madeira jag för första gången njöt av denna delikatess...
26 jan. 2009 15:09
Praia da rocha är riktigt fint, viist finns det turister men det är värt en helkväll..