Detur!

Av Sahlena
28 feb. 2015 10:43
Visningar: 6967
Är sugen på att ta en resa mot varmare breddgrader och såg att Detur hade ganska bra priser.
Har försökt googla runt lite för att läsa ris och ros, men hittar inte så mycket färskt.
Så frågan nu är ju, ni som åkt nyligen..
Bra/dåligt..
Av 1964
28 feb. 2015 10:51
Hej!
Vi åkte med Detur för 3 år sedan till Turkiet och det var precis som att åka med vilken charterarrangör som helst.
Åker charter då jag kan få det till ett bra pris är inte ute efter deras arrangemang så mycket.
De jag har haft den sämsta upplevelsen med vad det gäller charterresor är Fritidsresor!
Absolut sämsta flygcomforten.
Av Sahlena
28 feb. 2015 11:04
Citerat från 1964:
Hej!
Vi åkte med Detur för 3 år sedan till Turkiet och det var precis som att åka med vilken charterarrangör som helst.
Åker charter då jag kan få det till ett bra pris är inte ute efter deras arrangemang så mycket.
De jag har haft den sämsta upplevelsen med vad det gäller charterresor är Fritidsresor!
Absolut sämsta flygcomforten.
Ja alla bolag, även de mer kända har positiva och negativa sidor.. Är också ute efter resa till så bra pris som möjligt. Men vill inte gå på någon mina ;)
25 apr. 2015 16:52
Hej Sahlena

Jag har precis gjort en erfarenhet med Detur, mitt råd är att arrangera allt själv. Undvik lågpris arrangemangen som tex Detur och Corendon airlines. Boka en reguljärstol på ett riktigt flygbolag du spar en mängd med frustration, boka ett hotell när en banan, och transport via det hotell du bor på.
Jag tror det finns ca 11 banor i Belek.
Belek är ganska tråkigt förutom att golfbanorna är jätte fina, man går liksom inte utanför hotellet. Det är dött där.

Mvh Janne
Av Sahlena
25 apr. 2015 18:53
Citerat från Jannefrost:
Hej Sahlena

Jag har precis gjort en erfarenhet med Detur, mitt råd är att arrangera allt själv. Undvik lågpris arrangemangen som tex Detur och Corendon airlines. Boka en reguljärstol på ett riktigt flygbolag du spar en mängd med frustration, boka ett hotell när en banan, och transport via det hotell du bor på.
Jag tror det finns ca 11 banor i Belek.
Belek är ganska tråkigt förutom att golfbanorna är jätte fina, man går liksom inte utanför hotellet. Det är dött där.

Mvh Janne
Tack för svar, Janne. Spelar inte golf utan är mer en sol och bad typ ;) Men väljer nog att fixa själv eller någon av de stora arrangörerna.
Av Fannyo
4 maj 2015 18:54
Jag for med detur förra sommaren(2014) och jag tyckte dom va jättebra!! Hade en rolig guide som berättade mycket om staden och jag lyckades också tappa min ring när vi var på hammam(En bra bit ifrån hotellet) Men guiden ringde dit och dom hitta den!
så ska resa med dom nu igen om 2 veckor :)
Av Detur
6 maj 2015 09:12
Hej Sahlena,

Vi på Detur tycker att det är kul att du överväger att resa med oss. En av anledningarna till att du inte hittar så många negativa omdömen om oss är att vi sedan 2012 har satsat mycket på kvalitén på våra resor, vilket ju även några av kommentarerna också säger då vår kundnöjdhet har ökat under de senaste åren. Vi har även utvecklat nya resor som Rundresor, Träningsresor mm.

Ibland går det dock inte som man tänkt och vi vill gärna som arrangör få möjligheten att rätta till eventuella fel och misstag som uppstår så fort som möjligt redan på plats, så att resten av din semester blir just det du längtat efter och sett fram emot. Kontakta därför vår reseledning på resmålet för att för att föra fram dina eventuella brister.

Som resenär kan man även läsa på i förväg om det land, resmål och hotell man skall besöka, för ibland handlar missnöje om att de förväntningar man har på sin resa inte stämmer överens.
Vi hoppas att du kommer att hitta en resa som passar dig!

Mvh
Detur
Av Connye
27 mars 2016 21:18
Åkt många ggr till Turkiet.Alltid ospecifierat,främst till Alanya och Side.Har själv faktiskt alltid varit nöjd med hotell och annat.Oftast har jag fått hotell som mer än väl och mer därtill motsvarat mina förväntningar.
Sist jag åkte så köpte jag en ospecad resa för 1700 kr en vecka till Antalya regionen.
När vi landat så sade Deturs norska tjej där att jag skulle bli inkvarterad i Antalya.Men jag sade till tjejen att jag hellre ville till Alanya och tro det eller ej:
Hon tog då upp sin telefon och ringde någon på Detur och ordnade utan problem ett bra hotell i Alanya istället utan extra kostnad.En stor eloge till henne.Fastän chaufförerna var stressade och ville iväg så tog hon sig tid att ordna detta för mig.Hamnade på Lavinia hotel.Det hotellet var mycket mycket bra..för de pengarna jag betalt..:)..Mycket trevlig hotell personal som kan mycket god engelska.Skojfriska.
Dessutom ett superbra spa i hotellet med en otroligt kunnig naprapat.Han kunde mer om min sargade kropp än vad ortopeder och läkare kunnat hemma under flera år.5 min för rätt diagnos och sedan otrolig bra behandling för småpengar.
Frid och fröjd och en lyckad semester som vanligt under mina 9 resor med Detur.
30 mars 2016 18:16
Citerat från Detur:

Ibland går det dock inte som man tänkt och vi vill gärna som arrangör få möjligheten att rätta till eventuella fel och misstag som uppstår så fort som möjligt redan på plats, så att resten av din semester blir just det du längtat efter och sett fram emot. Kontakta därför vår reseledning på resmålet för att för att föra fram dina eventuella brister.

Mvh
Detur
Jag skulle ALDRIG åka med Detur någonsin igen, och i vårt fall försökte de inte ens rätta till sina fel! Jag och min familj hamnade på ett hotell med endast 1 stjärna när vi åkte ospec. till Marmaris. Innan vi var framme sa Detur-kvinnan till min familj "Detta hotell kommer passa er så bra, det är precis i er klass" och vi var i CHOCK när vi kom fram.

1. Det fanns inga lås på hotellrummen, vem som helst kunde komma in närsomhelst.
2. ALLT var smutsigt, kuddarna var smutsiga och rummen stank.
3. Det gick inte att stänga dörren till toaletten.
4. Det var 35 plusgrader och ingen fungerande AC i något rum.

Jag har aldrig i hela mitt liv bott i ett så sunkigt hotell och vi bad Detur om hjälp, de föreslog ett hotell för 60 000 kr extra, när vi själva ringde hotellet så sa de "Ja Detur ringde oss för 5 minuter sedan och vi erbjöd dem rummet för 38 000 kr". De har alltså gjort ett pålägg på 22 000 kr!!! Vi bestämde oss att boka direkt via hotellet och Detur BOKSTAVLIGT TALAT frös ut oss, vi hade INGA rättigheter fastän vi betalat för dem, vi fick absolut inte följa med på några aktiviteter, vi blev nekade att åka med transfern till flygplatsen (som vi betalat extra för!!!!) och vårt enda alternativ enligt Detur var att stå i solen från 8-12 på en viss adress som vi fick och hoppas att bussen åker förbi oss. Vi sa att vi kommer återvända till det sunkiga hotellet dagen innan och åka med bussen men det fick vi inte heller göra, fastän vi betalat för både rummet hela vistelsen och bussen. Vi bad om att få tala med chefen men hon skickade en reseledare som kom med ett meddelande till oss "att vi får klara oss på egen hand" och reseledaren själv tyckte vi behandlades jättedåligt men kunde inte göra något åt saken. Det är ju inte så att vi inte kan klara oss själva, men vi har RÄTT till det vi betalat för. Vi tyckte det var kränkande att Detur påpekat att hotellet är "vår klass", att vi nekades tjänster vi betalat för och Deturs attityd mot oss överlag.

Vi tog en privat taxi till flygplatsen och väl på plats så assisterar Detur ALLA förutom oss och vi får checka in och göra allting själva, Deturs personal vände bokstavligt talat på ryggen när det blev vår tur! Vi har inga svårigheter att klara oss själva på en flygplats, vi är väldigt resvana, men det är väldigt oprofessionellt. Väl på planet talade vi med andra resenärer som bott på samma hotell och flera hade fått utslag på kroppen från lakan, ögoninflammation, magsjuka o.s.v. och alla klagade. Familjerna som satt runtomkring oss sa att det var deras värsta charterupplevelse någonsin. En kvinnas barn hade blivit jättesjuk av hotellpoolen och flera hade klagat till Detur som inte hade brytt sig och antytt att det är hotellets problem, inte deras.

Min vän var i Alanya samtidigt och hade också problem med Detur, hon hade bokat spec. och fick inte det hotellet hon bokade då de på plats fick reda på att det var fullbokat så de hamnade på ett annat hotell.

Detta var vår första och sista charterupplevelse, särskilt med Detur, skulle inte resa med dem om jag fick pengar för det.
14 nov. 2018 12:47
Jag skulle inte resa med Detur igen. Felaktig marknadsföring. Fina bilder på hotellen som är långt ifrån verkligheten. Inte måna om sina kunder. Siesta beach, Turkiet , smutsigt hotell med trasiga möbler mm