Det smidigaste sättet att ta sig till Mystras?

Av Lora
2 feb. 2014 14:35
Visningar: 133
Vad är det smidigaste sättet att ta sig till Mystras samt till övrigt sevärt i området Sparta?

Bussen? Funkar dessa i praktiken (kommer i tid osv, en uns av önsketänkandet här kanske...)? Hyra en bil? (Hur är det med att köra bil i Grekland?) Taxi? Guidad tur? Tips på bra lokala tur-arrangörer efterlyses, välkomnas och uppskattas varmt!

Stort tack för hjälpen på förhand!
Av Hille2
2 feb. 2014 16:35
Många hyr bil. Vägarna är fina. Bussarna från Aten brukar hålla tiden, kan kanske vara något sämre med landsortsbussarna. Fast det handlar inte om förseningar i timmar.
Av Lora
2 feb. 2014 18:50
Tack!! Hur är trafiken? Lättare att köra bil i Grekland än t.ex. i Italien?

Tänkte just på landsortsbussarna när det kommer till ev. förseningar... ska fortsätta
undersöka olika alternativ...
Av Hille2
2 feb. 2014 21:41
Jag har bara åkt buss, tycker inte att det har varit så mycket trafik men vägarna är ju branta, kurviga och lite läskiga för mig som är en fegis bakom ratten ;)
Av Lora
3 feb. 2014 11:18
Ok... :) jag själv gillar inte att parkera och det faktumet att mitt lokalsinne är lika med noll kan resulteras i att vi hamnar någon annanstans än just i Mystras. Har man gott om tid så gör det inget - förr eller senare hittar man dit man vill. Bilen är ett smidigt alternativ men tanke på att man kan stanna precis där man vill och när man vill. En guidad tur är heller inte fel, i sånt fall från Sparta tänkte jag...