Det nya Toscana!!

Av Janova
25 jan. 2012 10:02
Visningar: 2171
Alla italienälskare!
Upptäck regionen Marche...det man kallar det nya Toscana!
Jag kan verkligen rekommendera denna del av Italien som ligger på östsidan söder om Rimini...här finns allt! Det adriatiska havet med sina milsvida barnvänliga stränder...den genuina italienska maten..vingårdarna....de söta historiska byarna med sina murar på kullarna...samt den pampiga bergskedjan som gränsar till Rom.
Jag och min man är bosatta här sedan ett år söder om Ancona och hjälper gärna till med tips och boende under ert besök här.

Titta på vår hemsida www.loveitaly.se där finner ni oss och kontakta oss gärna! Sidan kommer att uppdateras under de närmsta månaderna med fler tips!
OBS!
From 28 mars finns direktflyg Sthlm/Skavsta-Ancona med Ryanair!
Benvenuti!
Av Marglys
18 feb. 2012 13:58
Hej Janova!
Har inte varit i Marche på 40 år men börjar fundera på att köpa något där för att bo mer permanent när min man och jag börjar vårt pensionärsliv. Har varit mycket i Kalabrien de senaste 10 åren men upplever att mycket är krångligt därnere. Har fortsatt åka dit för de fina stränderna och den goda maten samt att vi lärt känna ett par italienska familjer. Jag var i Ancona tillsammans med en väninna 1972. Vi var bara tjugo år och de italienaska killarna skockades runt oss. De ville diskutera svensk politik! De var mycket undrande över svenska reformer och svensk lagstiftning.Ska titta på er hemsida.
Arrivederci!