Delfiner, Cozumel/Playa del Carmen

Av Annzan
24 aug. 2014 18:48
Visningar: 3143
Hej vi ska åka till Cozumel och Playa del carmen i december, att bada med delfiner är ett måste. Hittar man bra utflyktsarrangörer på båda ställena, ska man åka med resebolaget Apollo i detta fall? Vad ligger priset på ungefär. Mer tips att göra på cozumel emottages gärna.
Av Bibby
13 sep. 2014 01:00
Sök på delfiner här, det är lite av "no no" hos en del. Nu är iofs de värsta diskussionerna raderade.
Kan vara ett skäl till få svar?
13 sep. 2014 07:26
Hej!
Vi var på Xaret, nöjespark/ djurpark (osäker på stavning) bokade på hotellet i Playa. Där simmade vi med delfiner och det var en häftig upplevelse. Tog en taxi dit.m inte jag minns fel så kostade inträdet till parken 500 kr och att simma med delfiner 30 min ca 700 kr. ( 2012)
Hälsningar Susanne
Av Babbo
13 sep. 2014 17:39
Mitt tips är att inte simma med delfiner.
Titta på filmerna The Cove och Blackfish och bestäm dig sen. Även delfiner i det vilda stressas av turbåtar som förföljer dom.
Det fanns en tid när jag också drömde om att simma med delfiner. Men med upplysning har den drömmen falnat.....
19 aug. 2015 13:17
Babbo
Xl-ha Playa del Carmen tar hand om skadade delfiner och OM det går släpps de ut igen.
Anser man att detta inte går får de en frihamn hos dom. I Bassängen är bara för dagen, nattetid släpps de ut i deras jättestora inhängnade sjö .

Visst simmar folk med dom MEN dom tycker faktiskt om detta.
Dom simmar självmant runt en och vill bli klappade. Fanns en lite delfinbebis när vi var där. om ett djur inte trivs i fångenskap så får dom inte bebisa.

Då delfinen är ett sällskapligt djur och ett flockdjur så tar de inte skada.
Delfinen är även ett av de få djurarter som precis som människan har samlag med sin partner för att det är skönt.

Båtutflycker då brukar faktiskt delfinerna själv söka upp båten och hoppar o leker i dess kölvatten.

Finns även kända stränder i olika delar av världen där Delfinerna själv kommer in till stranden för att just bli klappade.