Dålig service hos Resecentrumgruppen

Av Eeeva
11 mars 2020 12:12
Visningar: 394
Vi har bokat resa via Resecentrumgruppen. SAS har nu ställt in vårt flyg och bokat om oss till ett annat flyg med sämre flygtider och dessutom med mellanlandning. Inte ett ljud har vi hört från RCG om detta inställda flyg, utan vi fick reda på det genom att kontakta SAS. I kontakten med SAS meddelar de att de inte tar ut någon avgift för ombokningen men man måste kontakta resebyrån då bokningen gjorts via dem. De informerade också att eftersom flyget är inställt så ska det inte utgå någon kostnad för ombokningen enligt gällande EU-direktiv. Jag ringde RCG där jag kom fram efter 1,5 timmars telefonkö för man kan av någon anledning inte maila dem när det gäller frågor om ombokningar??? men nu kräver de 399 kronor per person för att genomföra ändringen!! Detta trots att SAS hävdar att enligt EU-förordningen så ska det inte bli extrakostnad för passagerarna då en flygning är inställd. Jag hoppas SAS är medvetna om hur dessa resebyråer med sin dåliga service gör att även flygbolaget får dåligt omdöme. Det är ju inte kunderna som ska bli lidande när ett flyg blir inställt. Anledning till att vi bokade resan var för att den var billig. SAS hävdar att vi inte ska betala och Resecentrumgruppen hävdar att vi måste betala. Om vi inte vill ställa in resan vad har vi för andra alternativ än att betala?? Det är kunden som står mittemellan!! Jag betalar hellre mer än köper en resa med RCG igen!! Ett USELT företag med USEL service!
11 mars 2020 13:46
När i tid är resan?
Vartifrån och vart går resan?
Ankommer ni mer än 3 timmar efter er ursprungliga ankomsttid?

Beroende på svar på ovan så kan ni även ha rätt till ersättning direkt från SAS för denna ändring.

Angående Rececentrumgruppens agerande så går det nog emot någon slags lagstiftning. Har resan bokats om så ska det inte utgå någon avgift för att de bokar om er. Altwernativet är ju att ni ställer in och får pengarna tillbaka och då får de ju inga pengar alls.