Cykla genom Japan, sommaren 2015!

23 mars 2015 22:15
Visningar: 210
Hej!

Har varit intresserad ett bra tag av att få uppleva Japan. Och då jag gillar att cykla tänkte jag, "varför inte cykla genom hela Japan?". Nu vet jag inte exakt hur mycket man hinner med, men den ultimata drömmen är väl norr till syd, t.ex. Sapporo - Kagoshima.

Är det någon som rent spontant skulle vara intresserad? Skulle vara kul att kunna få åka med någon, så skriv gärna ett inlägg! :)

Jag tänker primärt någonstans mellan Juni - September.
20 apr. 2015 14:58
Hej!

Jag är själv cykelfreak. Cyklar gärna genom Japan. Är ledig hela sommaren.

Maila på (Logga in för att se e-postadress)

Vänligen, Markus
Av Chivano
4 maj 2015 18:08
Hej, är detta fortfarande akutellt?
Skulle gärna vilja höra mer om planerna hittills i så fall :)
Av Zobra
29 juni 2015 18:36
Haha vilket sammanträffande. Bestämde mig ganska nyligen för att dra till japan för att cykla så långt jag orkar. Tänkte börja vid Kagoshima och se hur långt jag orkar. Jag har pengar, tid och spontaniteten för att bara ta bästa flyg flyg från Landvetter. Om någon vill haka på under färden är det bara att haka på. Jag vill dock varna att jag inte är en person som funkar med planering etc. Så kontakta mig på reseguiden med mob nr så hörs vi av.

Jag kan fraser som "Sake okawari" och "Ramen okawari" så jag tror nog att jag klarar mig fint ;).

Ganska van resenär igentligen. Har precis avlsutat Bergslagsleden mellan Avesta-Skinnskatteberg, bara för jag fick för mig att jag ville "ut och gå".

Saker som packats är såklart tält ,kläder ,sovsäck ,liggunderlag och triangakök.
7 juli 2015 10:57
Citerat från Zobra:
Haha vilket sammanträffande. Bestämde mig ganska nyligen för att dra till japan för att cykla så långt jag orkar. Tänkte börja vid Kagoshima och se hur långt jag orkar. Jag har pengar, tid och spontaniteten för att bara ta bästa flyg flyg från Landvetter. Om någon vill haka på under färden är det bara att haka på. Jag vill dock varna att jag inte är en person som funkar med planering etc. Så kontakta mig på reseguiden med mob nr så hörs vi av.

Jag kan fraser som "Sake okawari" och "Ramen okawari" så jag tror nog att jag klarar mig fint ;).

Ganska van resenär igentligen. Har precis avlsutat Bergslagsleden mellan Avesta-Skinnskatteberg, bara för jag fick för mig att jag ville "ut och gå".

Saker som packats är såklart tält ,kläder ,sovsäck ,liggunderlag och triangakök.
Tjena Zobra, lämnade också Sverige från Landvetter. Tyvärr avslutades resan efter att jag cyklat från Wakkanai till Niigata (ca 100 mil). Anledlingen; cykeln var väsentligt illa anpassad till min kropps proportioner. Hoppas du har din cykel väl anpassad innan du åker, blev grymt besviken när jag tvingades ta beslutet att åka hem.
Av Akumie
12 juli 2015 07:16
Så det är inte aktuellt att åka till Japan något mer i sommar
Hade gärna hängt med då man inte ill åla själv eller kan Japanska
Av Faa21
23 juli 2015 18:39
Hej! är detta aktuellt ???