Cykelbarnstol att köpa i Ban Phe?

20 dec. 2018 11:44
Visningar: 136
Hej!

Vet ni om det finns cykelbarnstol att köpa/hyra i Ban Phe? I så fall var? Och kan det i så fall även finnas cykelhjälm till en bebis 10 mån eller är det bättre att ta med det hemifrån?

Tack på förhand!
20 dec. 2018 18:07
Jag kan inte minnas att sett några cyklar med barnstolar vid mina resor i Thailand. Har nog knappt sett en cyklande thailändare, alla verkar föredra moped.

Personligen skulle jag nog undvika att ge mig ut i trafiken på cykel med en oskyddad bebis så till vida det inte är ett väldigt lugnt område.
Av Erik777
21 dec. 2018 09:52
De enda som cyklar är fattiga invandrare, fattiga pensionärer och enstaka tokiga turister. Hjälm använder man om man måste p.g.a. lagkrav. Inte för säkerhets skull, eller omsorg.

Så skulle tro att svaren är nej på båda dina frågor. När små barn åker tvåhjuling är det oftast mellan mammas ben, eller inkilad mellan mamma och pappa, alltid utan hjälm... och givetvis är fordonet då en motorcykel. Inte en cykel.
22 dec. 2018 09:50 (redigerad)
Citerat från Erik777:

Så skulle tro att svaren är nej på båda dina frågor. När små barn åker tvåhjuling är det oftast mellan mammas ben, eller inkilad mellan mamma och pappa, alltid utan hjälm... och givetvis är fordonet då en motorcykel. Inte en cykel.
Ja, oftast ser det ju ut så faktisk eller så här:
https://drive.google.com/open?id=1Kzk21mD7gmCUmGZs6v2JH-6liJnw4dSD