Cornwall är Englands riviera!

Av Desires
25 juli 2011 16:47
Visningar: 5577
Folk verkar inte känna till hur underbart vackert det är i Cornwall!
Vi var där för 2:a gången nu i sommar och vill verkligen rekommendera denna del av England för er som vill uppleva pittoreska fiskebyar och städer, vackra sandstränder, sköna vandringar i underbar miljö, mysig pubmiljö, prunkande och blomstrande trädgårdar, seafood mm.
Men om det bara är sol och bad ni längtar efter är detta inget för er, här finns även läckra sandstränder, men det är ganska kallt i vattnet...
Se StIves, Polperro, Mousehole t ex - SÅÅ vackert och mysigt att bo på B&B i denna miljö.
Vill ni se foton och få tips om Cornwall kan ni läsa min reseberättelse här http://www.desires.se/#post132
25 juli 2011 16:58
Jag tror säkert att Cornwall är jättefint! Jag brukar kolla alla varianter av brittiska "Flytta till landet"-program och Wales är riktigt vackert!

Jag skall kolla in dina bilder :)
Av Desires
25 juli 2011 17:10
Javisst är det kul att kolla de programmen, det brukar jag också göra! Och jag håller verkligen med dig om att även Wales är vackert!
Av Desires
25 juli 2011 17:24
Jag läste din berättelse innan vi planerade denna resa, jag fick bra info av dig där. Ja vi hade blå himmel de första 3 dagarna, sedan var det mer "typical english" med mulet, växlande mellan regn och någon liten solglimt, men det gjorde inget tycker jag. Hade inte förväntat mig kanonväder där...men det blir ju lite läckrare foton när solen skiner förstås!
25 juli 2011 17:45
Citerat från desires:
Javisst är det kul att kolla de programmen, det brukar jag också göra! Och jag håller verkligen med dig om att även Wales är vackert!
Hahah! Jag slant både i huvvet och på tangenterna! Det skulle så klart stå Cornwall (inte Wales) är riktigt vackert! Men när vi ändå är inne på Wales - det verkar också fint! Jag som bara har varit i London har inga egna erfarenheter utan dömer bara efter TV-bilderna. :)