Comosjön eller gardasjön? - Eller båda?

18 apr. 2017 17:04
Visningar: 6759
Hej på er med bra koll på Norra Italien :)

Jag och min sambo har bokat flyg till Bergamo och stannar i en vecka i slutet på maj.

Vi planerade först att bo i Como under hela vistelsen, men är det någon av er som kanske har ytterligare tips? Hinner man med att bo och uppleva både Comosjön och Gardasjön på en vecka?

Vi gillar det mesta med Italien - Så tipsa gärna om dina bästa platser och upplevelser!

Vi kommer inte att hyra bil.

Bästa,
Jasmine
Av Palazzi
21 apr. 2017 07:28
Hej, man hinner med båda skulle jag vilja påstå.

Como en vecka tycker jag personligen låter lite långt, även om man reser runt lite. Finns Flixbus från Bergamo till Garda på en timme om man vill kombinera de två sjöarna.
Av Natw
21 apr. 2017 07:45
Själv gillar jag Como mycket mer; vackrare, mer naturnära, lite mindre folk.... Njut, norra Italien är underbart!
Av Birgere
21 apr. 2017 12:26
Bo hellre i Bellagio alt någonstans efter västsidan några nätter istf Como som är en ganska trist stad.
Hyrbil ger såå mycket större frihet och bättre upplevelse.
1 vecka är lite lång tid för Comosjön, själv tycker jag Maggiore sjön är mysigare än Garda.
Har ni bil så kan ni ju göra dagsutflykter till Bergamo, Milano och kanske lite Fabriksshopping (skor, Armani, Dolce Gabbana osv) eller FoxTown.
9 maj 2017 22:48
Jag vill rekommendera att bo några dagar i Bergamos "Citta Alta", den gamla delen av staden som ligger på kullen. Helt fantastiskt mysigt!! Lycka till o trevlig resa!