Chicago tips

30 maj 2019 07:55
Visningar: 405
Jag ska åka till Chicago i november och jag åker själv.
Vill ha tips på vad man kan göra och vart man kan äta amerikansk mat för en vettig peng.
Har ni tips så dela med er vetja.
Av Fallan
30 maj 2019 15:39
Jag ska också till Chicago själv, fast i december. Har redan börjat göra en enkel lista på framförallt sportbarer och restauranger, uppdelat på olika stadsdelar. Kopierar rakt av från anteckningarna och klistrar in här. Det är kanske något i alla fall.

River north

Theory Sports Bar and Grill Chicago
Timothy O'tooles sports bar
Public house
Clark street ale house
Sweetwater
Jake Melnicks corner tap(wings)
Portillo’s(hot dog)

River West

Twisted Spoke(wings & drinks)

South loop

The scout
Ajida(ramen)

Old town

Old Towl Ale House
Hancock building bar våning 96
Old Town pour house
Lou Malnati’s pizza

Ukrainian village

The Fifty/50(wings)

Greektown

Green Street meats(bbq)

Wrigleyville

Sluggers World Class Sports Bar & Grill
The Smoke daddy(bbq)

Andersonville

Simons Tavern(dricka glögg)
Tre Kronor(julfrukost)
Svea(julfrukost)
Little bad wolf(bra burgare)

United center

The Ogden
WestEnd

Gold Coast

Lou Malnatis deep dish pizza

Greektown

Au Cheval(USA bästa burgare?)
30 maj 2019 21:41
Oj vad tips, jag har varit där 5ggr hittills och bor på HI Hostel som har bra frukost och varierande ålder på gästerna. Helt perfekt läge vid Library. Att göra tycker jag Segway med Stewes Segway är en höjdare och China town finns bra billigt käk.
3 sep. 2019 12:38
Hej,

Ser att det inte var alltför längesen den här tråden var aktiv så passar själv på att jaga lite tips här.

Jag reser till Chicago själv.
Finns det några områden jag ska undvika?

Framför allt hade jag velat ta bussen till Uptown/North Clark Street där de har en hel del sk Wholesale-butiker. Har inte hittat info någon stans om det här området, men det är ca 25 min med buss från Gold Coast(där jag ska bo) så inte helt centralt. Är det ok för mig att gå runt där som ensam tjej? Kan någon hjälpa mig här lite? Någon som vet något?