Charterbolagen höjer pris pga flygskatten

2 feb. 2018 12:04
Visningar: 641
Hej!

Tänkte bara höra vad ni har för tankar kring detta. Fick mail från Ving häromdagen om att de kommer höja priset på vår resa efter att vi redan bokat och betalt på grund av den nya flygskatten. Det känns ju lite surt då vi redan lägger 38 000 kronor på resan. Känns inte helt genomtänkt från deras sida när man tänker på kundnöjdhet och lojalitet. Speciellt inte när de reguljära flygbolagen inte gör så och skulle nog inte drömma om att göra så. Jag "bråkade" lite med dem på facebook men de skickade bara ett generiskt ickesvar och sedan vart det helt tyst från dem. Hjälper inte heller dem då jag nog väljer bort dem nästa gång. Nu rör det sig bara om 240 kronor extra för vår familj men det är ändå retfullt. Kände instinktivt att de kunde bjuda på den kostnaden för att göra oss kunder nöjda och MER positiva till dem.

Ville bara skriva av mig. Finns säkert dem här som både håller med mig eller inte.
2 feb. 2018 12:48
Kan förstå din reaktion men eventuell ilska skall riktas mot de (regering och riksdag) som infört skatten. Ving lär inte vara det enda resebolaget som tar ut den.
2 feb. 2018 13:04
Jag skyller egentligen inte på regeringen då det är som det är. Jag tycker att hanterandet av resebolaget är fel approach. Man borde haft en generell höjning av det aviserade priset för att täcka den extra kostnaden. Inte lägga på kostnaden i efterhand på redan köpta resor. Alla resebolagen har gått ihop och kommit överens om att de ska göra på samma sätt. Det har de sagt. Dock skiljer det sig från hur de reguljära bolagen gjort och det är det som retar mig.
2 feb. 2018 13:53
Citerat från Silverfang:
Jag skyller egentligen inte på regeringen då det är som det är. Jag tycker att hanterandet av resebolaget är fel approach. Man borde haft en generell höjning av det aviserade priset för att täcka den extra kostnaden. Inte lägga på kostnaden i efterhand på redan köpta resor. Alla resebolagen har gått ihop och kommit överens om att de ska göra på samma sätt. Det har de sagt. Dock skiljer det sig från hur de reguljära bolagen gjort och det är det som retar mig.
Jag hade nog reagerat som du, visst kan de bjuda på goodwill men å andra sidan är det en skatt som lagts på och det är ju regering och riksdag som bestämmer. Varför skulle inte konsumenterna få märka av konsekvenserna av regeringens agerande kan man undra.
Om eller varför reguljärbolagen gör annorlunda? Kanske administrationen blir allt för omfattande gentemot vad man ska plocka in.

Tur man flyger från Köpenhamn iallafall.....
Av Birgere
2 feb. 2018 18:28
Tror dom gör det med all rätta som en protest.
Knappast lönsamt att kräva in sådana småsummor i efterskott.