Charles De Gaulle till centrala Paris

Av Pauliee
7 feb. 2014 14:52
Visningar: 32436
Jag ska i mars åka till Paris för första gången. Vi kommer att landa på Charles De Gaulle och jag har förstått att det kan vara lite krångligt att ta sig in till Paris. Vi ska bo på ett hotell nära Eiffeltornet. Någon som vet det absolut smidigaste sättet att ta sig in? Hur lång tid tar det? Övriga tips i Paris? :)
7 feb. 2014 22:55
Hejsan!
De gånger vi har haft förmånen att besöka denna fantastiska stad (2), så har vi åkt med pendeltåg, RER, och det har fungerat perfekt. Vi har gått av vid Notre Dame och sedan haft gångavstånd till vårt boende. Det kanske finns någon station nära Eiffeltornet så ni kan gå av där. Snabbt, smidigt och man riskerar inte att hamna i några trafikstockningar.
Paris är fantastiskt, jag hänvisar till min reseguide "Paris, mina drömmars stad" här på reseguiden.
Trevlig resa!
Anette
7 feb. 2014 23:57
Det beror lite på när ni kommer ner. Är det kvällstid skulle jag rekommendera taxi framför tåget. Kom hem från Paris för ett par dagar sen, vi bodde precis vid Triumfbågen o taxi kvällstid kostar ca 70 euro och dagtid ca 45 euro o det tar 25-30 minuter till o från CDG. Trevlig resa!!
Av Birgere
8 feb. 2014 00:59
Bor man tex vid triumfbågen så tar man naturligtvis direktbussen som går därifrån, snabbt och mycket billigare än taxi.
Bor man vid Eiffeltornet så är RERen safe med byte till metro.
Av Zorica
9 feb. 2014 14:25
Hej! Vad heter hotellet ni ska bo på ? :)
Vi bodde på Mercure Centre Tour Eiffel och vi tog RER tåget, tog en stund men vi kom fram till Bir Hakeim så vårt hotell var precis runt hörnet :)
Men när ni ska åka hem, så planera i god tid för när vi var där så byggde de om rälsen så resan tog ca 3 timmar från Bir Hakeim till CDG ( Brukar ta ca 1h)
Trevlig resa, hoppas ni får samma toppenväder som vi hade i mars förra året! :)
Av Azari
13 sep. 2015 12:10
jag ska åka med buss från charl de gol flyg platsen till cergy men jag vet inte vilket buss ?
Av Azari
13 sep. 2015 12:13
nej det enda som jag vet att jag kan ta bussen direkt till cergy