Cancun till Playa del Carmen?

14 jan. 2016 12:25
Visningar: 3251
Hej! Jag kommer till Cancun i början av februari och har hört att Cancun inte är intressant, så jag tänkte åka direkt till Playa del Carmen.
Frågan är om det går bussar dit?
Hur långt är det med mellan? Kanske t o m kan ta taxi?
Och tips på billigt boende i PdC?
Tack på förhand.
/Per
Av Tittin
14 jan. 2016 16:30
Hej det går bussar ofta som är jättefina tar nån timma bara ....ett annat tips är isla holbox som ligger 2,5 timmar från cancun en jättefin ö utan bilar
14 jan. 2016 16:42
Strålande, tack!
Är det från en central buss station och isf, är det långt från flygplatsen?

Tack för tipset, ska googla :)
Av Tittin
16 jan. 2016 18:05
de är en buss station inne i cancun men de går flyg bussar ofta typ var 20 minut skulle ja tro
Av Lucito
17 jan. 2016 18:44
Hej,
Ni gör helt rätt! Cancun är dyr och full med fylle turister från USA.
Det är superlätt att röra sig längst med maya riviera, ADIO bussar är bramen tar lite tid, billgast och snabbast är enigt mig colectivo (minibusar) som går så fort bilen är full. Aldrig tagit mig mer än 10 min innan man var på vägen. Playa ärnice men försök att inte missa isla mujeres(snabbast och billigast från puerto juarez) Tulum stranden och snorklingen i akumal.
17 jan. 2016 22:28
Strålande, tack för tipsen!
Har ni varit till ruinerna? Isf, nått man ska tänka på?
Av Theinca
18 jan. 2016 07:55
Jag var med tjejen på Riviera Maya över julen och åkte en dag in till Playa Del Carmen för att se hur det va där. Vi ville mest ha strandhäng och någon mysig restaurang, men jävlar vad besvikna vi blev. Skitig strand, omöjligt att hitta ett mysigt ställe att ligga på.

Slutade med att vi gick upp bland affärerna istället och gick runt bland dem innan vi tog en taxi tillbaka.

Men ja, PdC har väl förhoppningsvis mer att erbjuda än bara stranden.
18 jan. 2016 08:15
Å fan, tack, bra att veta. Var ni till nått annat ställe som ni gillade mer? Tulum tex?
Av Theinca
19 jan. 2016 01:30
Citerat från Mrbrimstone:
Å fan, tack, bra att veta. Var ni till nått annat ställe som ni gillade mer? Tulum tex?
Var tyvärr aldrig där, men har hört bara gott om Tulum!
20 jan. 2016 04:36
Hej!

Jag skulle inte ens kliva av bussen i Playa del Carmen, det är ungefär lika spännande som Kanarieöarna.

Åk ner vidare till Tulum, även om det är turstiskt, så är det mångdubbelt mysigare än PdC.

Puerto Morelo lite norr om PdC lär ska vara fint, men har inte varit där.

Om du vill festa och umgås med turister, så är nog PdC lika bra som Cancun.

Tulum har lite mer groovy "New Age-feeling", mycket yoga & annat som riktar sig till lite äldre och inte lika partysugna turister.

Ha en fin resa!
20 jan. 2016 14:50
Tack så mycket!
Ja det låter verkligen som att det blir direkt till Tulum som gäller!
Mexiko är ett mellan stopp så har bara 4 nätter där, så gäller att göra det mesta av det...

Tack så mycket! :)