Canada goose- vinterjacka?

Av Tengil
1 feb. 2008 01:35
Visningar: 2640
Hej!
Är det någon som vet var jag kan hitta mig en Canada Goose jacka i bangkok?
Var på MBK för ett par år sedan, där jag har hört man kan hitta allt! och visserligen var det verkligen allt mellan himmel och gjord men jag hittade dock ingen jacka, letade visserligen inte så noga just då eller frågade runt...

Tack på förhand! Mvh Linda
Av Asse
1 feb. 2008 06:52
Hej!

Hittade jackan på lera ställen inne på MBK, finns ganska långt in bland piratkläderna.
Prisen var vläldigt bra efter prutning, finns även välgjorda Peak-ytterkläder.

Lycka till!
1 feb. 2008 09:05
Hej,

På 3e vån på MBK, där inte affärerna (med ingångar i) ligger, utan mera där du har "marknaden". Denna del ligger längst ut på ena sidan av MBK.
På nedervåningen har du också nån liten hytt som säljer såna vinterjackor.
1 feb. 2008 11:00
Ni menar såna där jackor med klor, näbbar, fjädrar å annat gött slaktavfall i? ;-)
Vet en som köpte en sån. Efter en tid började det lukta i garderoben...
Japp, det var fyllningen i jackan som spred lite härlig odör.. Mysigt!
1 feb. 2008 13:55
Du får nog svårt att hitta original i Bangkok. Om du skall köpa jackan för vinterexpeditionen så bör du göra det här (eller om du har vägarna förbi Kanada).

Annars vet jag inte hur det är i Göteborg, men i Stockholm så började folk att tröttna på CG för ett par år sedan och nu är det mest kickers som har CG. Men men, i-lands problem, i know.. :)
10 feb. 2008 13:08
Det finns 3 stånd i MBK som säljer dessa jackor. Ett i gatuplan strax bakom mitten där de säljer maträtter. Sedan 2 på plan 3, Ett heter FK-HOUSE och ligger mitt i vimlet av alla små stånden. Om du går i mittgången, så ligger det på höger sida. Sedan finns ett till i samma myller av butiker, men det är svårt att förklara var. Håll utkik efter vinterjackor, så brukar de ta fram fler. Vi betalade för en lång 300:- . Vi köpte den i torsdags.