Byte Hong Kong

14 nov. 2016 10:07
Visningar: 413
Hej,

vad tror ni om 2,5 h tid i Transfer på Hong Kong flygplats för att ta sig igenom kontroller, och incheckning och nya kontroller. ska stanna inom "international" , då jag kommer med SAS från Arlanda och ska sedan vidare till Borneo med Air Asia.
Jag vill minnas från tidigare besök att det är en flygplats som är smidigt och går fort .
Tack, hälsar Cecilia
14 nov. 2016 10:51
Nu är det ju cirka 5 år sedan jag var där, men HKG flygplats var en av de smidigaste jag varit på. Det borde ju räcka med 2½ timme kan man tycka. Jobbigt dock om det blir förseningar. Å andra sidan är det inte jättedyrt att boka ny biljett med Air Asia heller. :)
14 nov. 2016 10:56
eller hur, detsamma för mig. Är en del år sedan, så jag slår till och bokar. Air Asia har ju big sale nu :) en av de mest civiliserade flygplatserna jag varit på
Av Hawaii
14 nov. 2016 16:57
2.5 timmar bör definitivt inte vara något problem, även om det rent allmänt (oavsett vilken flygplats) är chansartat att ha 2 separata bokningar så tätt. Förseningar händer ju... Passerade själv HKG ett par gånger tidigare I år, och som redan nämnts - en mycket effektiv flygplats trots storleken. Och om du har incheckat baggage kan du ju inte stanna inom "international". Du måste checka in baggaget igen hos AirAsia, och behöver alltså gå genom tull och pass kontroll.