Buss eller hyra bil Hawaii, Oahu!

24 feb. 2019 19:49 (redigerad)
Visningar: 476
Hej!
Vi är två som åker till Hawaii Waikiki nu i mars. Och det vore skoj att se lite mer av än än bara Waikiki. Så är bussarna ok, vet att de ej kanske håller tiderna exakt som här i Sverige. Men kan man lätt ta en morgon buss till North Shore och hem på e.m igen?
Vore skönt att slippa hyra bil.

Mvh
Maria
24 feb. 2019 20:16
Ja, jag tog mig helt och hållet runt med bussarna. Det funkade utmärkt. Man kan se mycket på en dag med bussen.
24 feb. 2019 21:06
Citerat från Worldofmarie:
Ja, jag tog mig helt och hållet runt med bussarna. Det funkade utmärkt. Man kan se mycket på en dag med bussen.
Tack Marie!!
Då satsar vi nog på buss för att se oss omkring.
Av Hawaii
24 feb. 2019 23:50
Helt riktigt, det funkar alldeles utmärkt att ta sig runt med "The Bus" på Oahu, men var medveten om att det kommer att ta betydligt mera tid med bussen än med egen bil, plus att man har ju möjligheten att ta sig till platser med bil där bussen inte går. Fördelen med buss - inga parkerings problem!
Av Pelle74
3 juli 2019 13:45
Hur utbrett går bussarna Oahu och vad kostar det? Ska bo i Waikiki 5 nätter.
3 juli 2019 16:04
www.thebus.org
här finns all info om bussarna och karta.
Buss från flygplatsen finns, men man kan inte ha stora resväskor. Bara sånt man kan ha under sätet eller i knä och detta gäller alla linjer.
Köp "Dagpass biljett", som kostar ca 5,50usd och gäller för obegränsat med resor och övergångar, "transfer".
Som sagt tidigare, utmärkt busstrafik, nya bussar. Mest Scania om jag minns rätt. Ha en tröja i beredskap, för i en del bussar är det minusgrader.