Bulgarien

Av Heva
15 juni 2008 19:25
Visningar: 507
Hejsan,
Vad skulle ni säga om en ospec. resa till Bulgarien? Finns det nån som har gjort det inna? Vill gärna höra för- och nackdelar & vart kan man amna som värst "boende"? Hur är det med priserna där nere?
Tacksam för svar.
Av Buddha
16 juni 2008 19:03
Hej Heva!
Jag och en kompis tog en ospec resa till Sunny Beach i sep. förra året, betalade 2000:- / person. Vi hade tur och kom till ett kanonhotell, fick ett stort familjerum med balkong och jättenära till stranden. Utelivet som det skrevs mycket om då märkte vi inte av så mycket, runt där vi bodde var det ganska lugnt. Vi tyckte det var billigt med både mat och shopping......köpte ngn "märkeströja" för en hundring, strumpor och underkläder för några tior. Sen fanns det ju bättre och sämre kvalitet så klart......
Värsta boende kan jag inte säga något om, men dom man pratar med som tar en ospec resa verkar oftast hamna på helt OK hotell.
Tänk på en sak bara, åk inte för sent på säsongen. Vi åkte 10 / 9 och hade bara 3 riktigt fina dagar.........
M vh Anette
Av Tom
18 juni 2008 15:55
det är mycket som spelar in.

åker man under högsäsong eller lågsäsong som föregående skrivare gjorde, under högsäsong är det ganska fullbelaggt på hotellen.

ålder? är nog lättare att resebolagen skickar "ungdommar" till ett risigare/billigare hotell än om ett 40 årigt par skulle åka.

har man tur eller otur är ju den största anledningen :-)

ta en flygstol på tex sterling och boka eget hotell på nätet innan, då vet du vart du ska /kommer och du kan få en resa för halva priset mot dom stora resebolagen.

jag och sambon har bokat med flygstol sterling och engen lägenhet 3 stjärning byggd 2007 i 2 veckor i augusti till ett pris av 7000 (altså 3500 per person),och det går även att få ännu billigare om man inte har så stora krav på boendet.
/Tom