Budapest

Av Mamia
12 juni 2018 16:40
Visningar: 140
Var ska man bo för att ha nära till det mesta? Distrikt 7 verkar trevligt men finns det något mer område eller tips på hotell?
12 juni 2018 18:24
Det är rätt gångvänligt i Budapest. Jag var där ett par dagar ungefär vid den här tiden 2015 (för att träffa min fru, visade det sig!) och jag promenerade mest och åkte lite tunnelbana. Det mesta händer Pest-sidan, dvs öster om floden. Buda-sidan är betydligt lugnare och jag uppfattade det mer som ett område där man bor, men i övrigt händer inte så mycket där.

Jag bodde på ett litet guest house som heter "No. 7 Guesthouse", som ligger centralt på Pest-isdan. Det var bra. Nytt, fräscht, rymligt och mycket prisvärt.
Av Jonas73
12 juni 2018 18:29
Hej,
Vi bodde i distrikt 9 på hotell Inn Side Kalvin House. Det kan definitivt rekommenderas. Ligger mycket nära den stora shoppinggatan Vaci Utca och marknaden Nagycsarnok. Även nära till tunnelbana.
Hälsningar

Jonas
Av Mamia
15 juni 2018 19:52
Tack för alla tips jag har nu bokat Bohem Art hotell 🤗.
Vi tänker strosa runt, ta ett bad, kanske en flodtur.
Tar gärna emot era tips!
Var ligger det finaste badet. ?
16 juni 2018 09:34
Har precis i dagarna kommit hem från Budapest. Vi var till Széchenyi som tydligen var det största utomhus termal badet. Badet omges av vackra byggnader så absolut värt ett besök om ni vill bada utomhus, iaf för oss räckte det med några timmars bad. Badet ligger i Városliget parken.
Av Desires
16 juni 2018 15:19 (redigerad)
Vi bodde på ett mysigt hotell som heter Palazzo Zichy och är 4-stjärnigt, är det någonstans man kan unna sig lite lyxigare hotell så är det här. Här i mitt inlägg om Budapest får du många "att göra", boendetips, sevärdheter, restauranger mm. http://www.desires.se/#post120