Bröllopsresa till Malaysia

Av Sussie
10 feb. 2007 13:01
Visningar: 727
Hej! Vi ska gifta oss den 4/8-07 och håller också på att planera bröllopsresan. Vårt intresse har stannat för Malaysia. Där har vi tänkt vara i ca. 2 veckor, med början, 4 dagar efter bröllopet.

Nu undrar jag om ni har några bra tips. Jag har läst att någon skrev om att hon hade varit utanför KL och där varit inne i något rum där man kunde sväva i några minuter. Detta är vi jätteintresserade av och skulle vilja veta mer om ifall någon har info.

Är det någon som har varit i Brunei? Är det värt ett besök?
Borde vi besöka Boneo?

Vi är inte särskilt mycket för sol och bad men vill ändå ha några mysiga dagar under några strandpalmer, vi vill se sköldpaddorna lägga ägg, hoppa in i det där rummet i KL där man kan sväva i (vind/fläkten?) samt uppleva kulturen och maten. Tacksam även för alla hotelltips samt tips på olika städer/öar som är värda ett besök i augusti.
Av Marie_s
12 feb. 2007 10:22
Förra sommaren reste vi runt på Borneo (Sabah-delen) under fyra veckor och gjorde en snabbvivst i KL och tycker absolut inte att ni ska missa Borneo om ni är minsta djur och naturintreserade. Vi besökte sköldpaddorna på Selingan Island och fick se dem lägga ägg under natten och tidig morgon. Boka dock i väldigt god tid. Billigast blir det om ni boka direkt via ön på email: (Logga in för att se e-postadress) En annan plats som stannat i mitt hjärta är Danum Valley (http://www.borneorainforestlodge.com/). En fantastisk plats mitt ute i regnskogen där man vandrar i små grupper och tittar på växt- och djurlivet. Flera gånger fick vi se orangutanger. Det är en mer "äkta" upplevelse än att bara besöka orangutanghemmet Sepilok. Hör gärna av dig om du vill ha fler tips. Det finns massor att upptäcka!
10 apr. 2007 19:44
Hej Sussie!

Vad kul det ska bli för er att åka till Malaysia på er bröllopsresa! Tycker nog att Penang har allt man kan önska. Jag har ett företag som heter AmazingGreys som finns på www.pinang.biz

Titta in där, och hör av dig sedan om du är intresserad. Vi tar INTE betalt för tips mm! Vill du arrangera något så kan vi göra allt du önskar, och till fasta , låga priser. Ni får bara inte missa Penang och George Town!

Bästa hälsningar

Jan Wiklund
AmazingGreys Sweden