Bröllopsresa med barn

Av Robert
11 juli 2011 16:27
Visningar: 2135
Funderar på Karibien, bröllopsresa med ett litet barn på dryga året. Någon som kan rekommendera något? Just nu står alternativet mellan två veckors all inclusive på Kuba eller kryssning Florida-Haiti-Jamaica-Cayman Islands-Mexico-Florida men man vet aldrig.

//R
13 juli 2011 13:55
Har ni någon maxgräns för hur mycket det får kosta per skalle? Om ni är beredda att lägga ut ca 30-35 000 kr totalt skulle väl jag tipsa om en kombinationsresa till Kuba 10 nätter - där man dels får fyra nätter i Havanna och sex nätter i Jardines del Rey (Cayo Ensenachos) (den kubanska arkipelagen). Givetvis är det all-inclusive och boende på femstjärnigt.

Jag skulle däremot avråda er att åka till Varadero - överexploaterat som bara den (jag antar att det är dit ni möjligtvis har tänkt åka?). Två andra tips i Karibien som sägs vara väldigt fina, är ju St Lucia och Grenada. Även där finns det bra All-inclusivehotell som också ska vara familjevänliga.

Ett annat tips är att ni tittar österut - mot Mauritius. Prisindikationen i januari-månad ligger då på totalt ungefär 36 000 kr på ett fyrstjärnigt hotell med halvpension. Jag har själv varit där två gånger, första gången när jag var 1 1/2 år och andra gången så sent som för två år sen - och jag upplevde det som ett väldigt bra familjeresmål.

Skicka gärna ett meddelande om du vill veta mer exakt vilka resebyråer som erbjuder de priser som jag nämnde ovan.
Av Robert
13 juli 2011 15:18
Tackar för hjälpen. Vi har mycket riktigt varit inne på Vardadero men du och några vänner har avrått oss så ditt förslag om Jardines del Rey var välkommet. Ser mycket fint ut på bilder på nätet. Vi har ungefär den budget du beskriver och det skulle kunna fungera. Tar tacksamt emot tips var du hittat priserna och erbjudandena men vi åker nog troligtvis via Ticket resebyrå då vi har presentcheckar därifrån.

Mauritius ser också mycket bra ut.

//R
29 juli 2011 15:57
Hej igen!
De bästa priserna till Karibien hittar man på den brittiska/schweiziska resebyrån Kuoni (www.kuoni.co.uk) - som också är moderbolag till Apollo Sverige. Det viktiga är att ta reda på om ens reseförsäkringarna gäller. Flyget till Kuba går direkt från London Gatwick, så då behöver man fixa flyg från ARN till LGW - Norwegian flyger dagligen till Gatwick från ungefär 600 kr/pers - t/r.

Jag har själv varit i kontakt med Kuoni när jag funderade på en resa till Tobago. Och jag fick ett väldigt sympatiskt och effektivt bemötande. Man får då sin "egen" resekonsult som man mejlar till och som ger prisspecifikationer och tips.

Länk till Kuoni:s sida om kombinationsresorna (stad+strand) till Kuba:
http://www.kuoni.co.uk/en/holiday/caribbean/cuba/havana--beaches/pages/default.aspx

Länk till alla av Kuoni:s senaste erbjudanden till Karibien:
http://www.kuoni.co.uk/en/offers/pages/offers.aspx?area=3
29 juli 2011 19:53
Om ni har presentkort ska ni självfallet använda dem. Men det är bra att ha i åtanke att de brittiska resebyråerna har ett bredare utbud - något att tänka på när man planerar resor i framtiden. Mitt sista tips till Kuba som är en förhållandevis bra prispressare är en 14-dagars All-Inclusive-resa med Virgin Holidays, till ön Cayo Santa Maria och hotellet Melia Las Dunas (5-stjärnigt). Riktpriset som jag senast såg var 2 465 GBP - Ungefär 25 200 kr + flyg ARN-LGW för ca 900 kr (2 vxn + 1 spädbarn) den 4 januari till 18 januari. Alltså ca 26 000 kr totalt exkl. visum.