Bröllopsresa Januari

8 juli 2019 07:55
Visningar: 288
Hej!
Vart rekommenderas att man åker på bröllopsresa i Januari? Vi vill ha varmt och skönt samt bara ta det lugnt. Gärna paradisö.
Vi tänker oss 3 veckor!

Tack på förhand!
Av M4sta86
8 juli 2019 07:59
Vi var på bröllopsresa på Mauritius.

Allt beror väl lite på budget. Men vi älskade stället.. Lugnt, skönt, vackra stränder, trevliga människor, god mat osv..
8 juli 2019 08:12
Citerat från M4sta86:
Vi var på bröllopsresa på Mauritius.

Allt beror väl lite på budget. Men vi älskade stället.. Lugnt, skönt, vackra stränder, trevliga människor, god mat osv..
Vi vill gärna unna oss lite så budgeten är högre än standard.
Men vi har kikat lite på mMauritius med :) tack för tips!
Av M4sta86
8 juli 2019 08:14
Citerat från Annapeters:
Citerat från M4sta86:
Vi var på bröllopsresa på Mauritius.

Allt beror väl lite på budget. Men vi älskade stället.. Lugnt, skönt, vackra stränder, trevliga människor, god mat osv..
Vi vill gärna unna oss lite så budgeten är högre än standard.
Men vi har kikat lite på mMauritius med :) tack för tips!
När vi planerade kollade vi Mauritius, Zanzibar och Maldiverna. Då vi inte bara ville ligga på stranden föll vårt val på Mauritius för där finns något för alla :) Seychellerna verkar otroligt annars
8 juli 2019 09:04
Citerat från Worldofmarie:
Maldiverna. Annars Seychellerna.
Seychellerna har ju ”regnperiod” i januari, men du rekommenderar ändå? Tänker som ovan kommentar att man lätt blir uttråkad på maldiverna i 3 veckor? Någon erfarenhet?
Av M4sta86
8 juli 2019 09:38
Citerat från Annapeters:
Citerat från Worldofmarie:
Maldiverna. Annars Seychellerna.
Seychellerna har ju ”regnperiod” i januari, men du rekommenderar ändå? Tänker som ovan kommentar att man lätt blir uttråkad på maldiverna i 3 veckor? Någon erfarenhet?
Även Mauritius har regn/orkansäsong under de första månaderna på året. Dock ska tilläggas att det ofta är skurar som varar 10-30 min. Skulle tippa på att detsamma gäller för Seychellerna. Utan att ha varit på Seychellerna skulle jag tro att det mest är sola & bada som gäller där, medan Mauritius har lite mer att erbjuda om man vill ha lite äventyr, saker och se på.. I Mauritius kan du bla besöka teplantage, provdricka te, se vattenfall, simma med delfiner, åka på valsafari, uteliv, bestiga Le Morne, massvis med stränder, olika ö-utflykter osv..
8 juli 2019 13:17
Citerat från Annapeters:
Citerat från Worldofmarie:
Maldiverna. Annars Seychellerna.
Seychellerna har ju ”regnperiod” i januari, men du rekommenderar ändå? Tänker som ovan kommentar att man lätt blir uttråkad på maldiverna i 3 veckor? Någon erfarenhet?
Ja, det har de. Så bättre att åka andra tider på året.
Maldiverna är ju perfekt för bröllopsresor eftersom man ofta vill ta det lugnt. Om ni är där tre veckor kan ni ju besöka flera öar. Vi besökte två på 12 dagar. Gjorde även ett stopp i Dubai på vägen.
Av M4sta86
8 juli 2019 13:20
Ett annat alternativ är ju att dela upp vistelsen mellan Seychellerna/Mauritius. Går direktflyg mellan öarna. Kostar ca 3000:- just nu. 1,5v på varje ställe kan ju vara en tanke :)
Som sagt regnperiod men det regnar kraftigt under kort tid. När vi var i Mauritius 14 dagar nu i februari hade vi 3 dagars ihållande regn. I övrigt kom det lite skurar på eftermiddagen som oftast var över på 20 min.
11 juli 2019 04:48
Nu kanske det inte riktigt passar in på ditt kriterie "paradisö" men jag måste ändå säga att Filippinerna har så otroligt mycket att erbjuda när det gäller kritvita stränder och vatten och priserna är mycket rimliga. Var där i februari-mars i år och det ska vara den bästa perioden så januari är nog inga problem. Kolla gärna in min blogg om du vill ha lite inspiration https://kristinvitamin.blogg.se/category/filippinerna.html