Bröllopsresa i Juni/Juli

5 mars 2015 09:00
Visningar: 2272
Hej!

Vi ska iväg på bröllopsresa i slutet av juni, och är väldigt sugna på Maldiverna, Mina frågor är: Är det en bra period att åka? Vilka öar rekommenderas om man vill ha det lugnt bra snorkling/dykning och god mat?

Mvh, Daniel.
5 mars 2015 09:19
Regnperiod den tiden men kan vara kanonväder iaf:) Se till att åka minst två veckor så har ni störst chans på fint väder. Det finns i alla prisklasser så det är lättar om du säger vilken buget ni har, vill ni ha Allinclusive= snordyrt, budget eller lyx.
Vilamendhoo har väl bland det bästa revet.

2 veckor i juni kostar 39000 + transfer,helpension på denna ö.
5 mars 2015 09:45
När jag läst runt lite så känns det nog bäst att vänta till vintern att åka. Känns dumt att betala så mycket, och så regnar det bara. Vilka öar skulle ni rekommendera?

Och Sri Lanka. Värt att kanske vara där ett tag först?
5 mars 2015 09:55
Det regnar på vintern också men korta skurar. Kan vara korta skurar också på sommaren och fint i flera dagar.
Räkna med det dubbla priset för vintersäsongen.
Billigt att åka mellan Sri Lanka och Maldiverna så det skulle rekommenderas:)
Beror ju på hur mycket pengar ni vill lägga på resan.
5 mars 2015 19:34
Både Maldiverna och Seychellerna är fantastiska på olika sätt. Sharia-lagarna märker man inte av som turist.
Kom precis hem från Vilamendhoo, det var underbart!
6 mars 2015 07:11
Tror i och för sig att Alakorinte inte menade att man själv skulle utsättas för Sharia utan i så fall för att man inte vill stötta en sådan regim...?

Detta är ju en fråga som kan stötas och blötas i det oändliga. Det finns ju massor av regimer världen över som bryter mot de mänskliga rättigheterna, begår tvivelaktiga eller rent av avskyvärda handlingar, ska man inte åka till något av dessa länder osv,

För mig personligen har en regim helt klart passerat gränsen när man dömer en 13-årig flicka till 100 piskrapp som straff för att hon blivit våldtagen. Skulle inte med hjälp av mina pengar understödja en såndan regim och lagstiftning. Men det är bara jag.

Seychellerna däremot är ett väldigt trevligt resmål som inte heller har regnperiod denna tid.
6 mars 2015 08:45
Nu tycker inte jag att man stöder en regim bara för att man åker dit. Om inte annat så äger inte regimen resorterna. Sen får de säkert in diverse skatter, men att inte åka dit kommer inte ändra på sharia-lagarna. Dessa är fast förankrade i många muslimska länder och de bryr sig ändå inte om vad vi i väst tycker. Titta bara på t.ex. Iran och Saudiarabien.