Bretagne, S.t Malo

2 juni 2012 20:28
Visningar: 2070
Hej, min fru o jag ska bila ner till S.Malo i sommar o önskar tips på upplevelser, sevärdheter efter vägen ner. Vi vill inte åka så mkt motorväg ner utan håller oss gärna till småvägar o små städer. Gärna tips på resvägar o små städer efer vägen. tack på förhand.
Av Fredros
8 juni 2012 07:12
Själv skulle jag stanna till i trakten av Caen och kusten där - det dräller av minnen från D-day - 6 juni 1944.
I St Malo- kan något där slå en trip till engelskatalande Jersey?
11 juni 2012 13:55
Jag kan rekommendera städerna Honfleur och Arromanches längs kusten.
Båda städerna är otroligt vackra men väldigt turistiga.

Jag kan även rekommendera ett besök i vackra Bayeux. Är när man är där är det nästan ett måste att se Bayeuxtapeten - http://sv.wikipedia.org/wiki/Bayeuxtapeten.

Räkna med €1/milen på betalvägarna.
12 juni 2012 21:46
Tack för svaren, ska ta med dom förslag på ställen att se. Men hur betalar man vägtullarna. Är det nån som sitter o tar emot, eller?
Av Annl
12 juni 2012 21:51
När vi åkte kunde man betala både cash och med kort.

Jättebra vägar är det dessutom.
Citerat från kjelleberglund:
Tack för svaren, ska ta med dom förslag på ställen att se. Men hur betalar man vägtullarna. Är det nån som sitter o tar emot, eller?
Av Annl
13 juni 2012 23:46
Oj, det minns jag inte exakt hur det var i Frankrike men det kanske någon annan har koll på.

I alla fall var det så att de automater där man betalde med cash och som inte var bemannande (kan ju som sagt ha funnits någon annan lucka med bemanning) så fungerade det så att man stoppade i en sedel och så ramlade växeln ut i en liten skål.
Citerat från kjelleberglund:
Ok, tack, Anni, är de bemannade?