Booking.com

21 sep. 2019 09:34
Visningar: 245
Hej!
Har preliminärbokat 2 hotell i Krabi och Koh Ngai med Booking.com. Tycker det verkar bra att man kan avboka rätt så nära inpå.
Men har nu sett så många negativa resentioner om dom.
Nyfiken på vad folket här har för erfarenheter av dom? Bra/dåligt? Bomba med svar!😁
Av Kricken
21 sep. 2019 09:51
Har aldrig upplevt några problem. Har kanske gjort ett trettiotal bokningar. Men det är ju när man stöter på något problem som man kan avgöra hur bra företaget verkligen är.....Men jag skulle då inte avråda någon från att boka via booking.com.
Av Jonas73
21 sep. 2019 14:35
Citerat från Kricken:
Har aldrig upplevt några problem.
Hej, jag håller med.

Har använt Booking.com regelbundet sedan 2012. Har hittills gjort ett 60-tal bokningar utan problem. Brukar i och för sig nästan endast boka avbokningsbara hotell utan krav på förskottsbetalning. Det minskar risken för problem.

Hälsningar
Jonas
22 sep. 2019 09:28
Citerat från Jonas73:
Citerat från Kricken:
Har aldrig upplevt några problem.
Hej, jag håller med.

Har använt Booking.com regelbundet sedan 2012. Har hittills gjort ett 60-tal bokningar utan problem. Brukar i och för sig nästan endast boka avbokningsbara hotell utan krav på förskottsbetalning. Det minskar risken för problem.

Hälsningar
Jonas
Hej. Håller med till fullo, så gör vi också och har heller aldrig stött på något problem med Booking.
22 sep. 2019 16:21
Hej!
Jag bokar ofta via booking och är nöjd. Både hotell & lägenheter. Enda ”micklet” kan vara om man bokar lägenhet är tex hur man ska få kontakt med ägaren för nyckel och ev andra frågor. Man får ofta betala till om man vill ha late arrival och man kanske inte kan förvara bagage nånstans dagen då man ska resa hem efter utcheckning. Men det är ju inte Booking som är ”problemet” då, utan snarare den som hyr ut lägenheten. Och som man kan förstå, då nån hyr ut sin bostad.
Men vi har dock varit väldigt nöjda med våra bokningar.