Boka eller inte boka till sommaren?

Av Yuphin
28 feb. 2020 07:10
Visningar: 3005
Hur skulle ni gjort med tanke på Corona viruset, skulle ni bokat en rese till Kroatien veckan efter midsommar?
Av Fallan
28 feb. 2020 08:42
Hade bokat.
Jag kanske är korkad, men jag kunde inte bry mig mindre om Corona.
Av Fallan
28 feb. 2020 09:10
Men ur ett ekonomiskt perspektiv, kanske man får fundera över om man har råd att gå miste om pengar pga viruset ställer till det på det viset.
Jag hade chansat.
28 feb. 2020 09:13
Jag hade också bokat, men kanske kan det vara värt att kolla upp vilka möjligheter man har att avboka eller betala för nåt avbokningsskydd och få pengar tillbaks ifall det barkar åt fel håll.
28 feb. 2020 10:10
jag hade inte bokat. inte just nu i alla fall. avvaktar och ser vad som händer.
När man ser att fallen minskar i världen, ja då kanske man kan fundera på att boka. Men nu ökar dom ju och sprids till fler och fler länder för varje dag som går.
Vi har inte nått toppen än. Börjar också ha gått för långt för att kunna stoppa det och har man ingen kontroll så lär det spridas ännu mer och snabbare.

Nej jag är varken paranoid eller har panik. Är inte heller särskilt rädd. Men jag tycker man ska ha respekt för det.
Det är ju just flygplan och offentliga platser där det vistas mycket folk som smittrisken är som värst.
Av Yuphin
28 feb. 2020 10:29
Apollo svara så här:
"Vi följer UDs och folkhälsomyndigheternas rekommendationer men om UD inte avråder kan man inte avboka resan"

Så jag tolkar det så att om UD avråder så kan man avboka utan kostnad.
Av Birgere
28 feb. 2020 15:40
Det finns ju avbeställningsskydd man kan köpa till, tex Ticket har väl en "no questions asked"
28 feb. 2020 16:00
Är Du orolig boka med avbeställningsskydd. För tillfället hålls 3 personer isolerade i Kroatien. För egen del måste läget bli mycket värre för att jag ska avboka min sommarresa till Kroatien.
Av Yuphin
1 mars 2020 18:30
Bokat och klart i juni, om UD avråder så får man boka av utan kostnad.
Av Reseguiden - Medlemssupport
5 mars 2020 14:48
Nu erbjuder Apollo fri avbokning om du bokar din resa under mars månad. Det är ju jättebra! Vi får vänta och se om andra researrangörer följer deras exempel.

Eftersom många har frågor kring planerade eller redan bokade resor så har vi sammanställt en guide med frågor och svar samt var du hittar mer information. Om du saknar viktig information i guiden som vi eventuellt skulle kunna komplettera med, återkom gärna i denna tråd eller maila till (Logga in för att se e-postadress)

Läs guiden här: www.reseguiden.se/reseguider/vad-galler-angaende-resor-och-coronaviruset-13777

//Redaktion på Reseguiden