Boende sanfransisco och san Diego

Av Lepe76
23 maj 2019 20:59
Visningar: 94
Vi åker till Kalifornien i juli, 2 vuxna och tre barn (12-15år). Vi tänker oss en vecka san fransisco och en vecka san Diego. Vi kommer ha bil och vill bo bra billigt och tryggt. Har sökt i forumet men hittar inte riktigt vad jag söker?
Svårt att hitta något som känns bra med vår budget centralt i städerna, är inte heller säker på att vi vill bo där det är som mest hektiskt🤔.
Vilka områden och ställen är bra att bo på. Vi har kollat på Hyatt house Belmont söder om SF, någon med erfarenhet av hotellet och området?
I SD har vi kollat på Bay club Hotel and marina, bra läge? Bra hotell? Vilka områden ska man välja om man ska bo mer ocentralt i SD? Kollade något i Old Town?
Vi vill gärna bo i trygga områden där man törs gå ut på kvällen☺️
Av Hawaii
24 maj 2019 06:58
San Diego: Bay Club Hotel and Marina ligger ute på Shelter Island, som är ett av mina favorit-områden i SD. Min flickvän bor bara några kilometer därifrån och när jag hälsar på henne går jag alltid en morgon promenad runt hela Shelter Island. Jag har alltså aldrig bott på detta hotell men jag tycker läget är toppen. Du skriver "mera centralt" men vill påpeka att "centralt" är inte nödvändigtvis bättre. Även om det är ganska lätt att ta sig runt in SD så är ju staden också ganska "utspridd" om man vill besöka t.ex. La Jolla, Coronado, downtown med Seaport Village och USS Midway, Ocean Beach, Mission Beach, Pacific Beach, Old Town, Cabrillo Monument, för att inte tala om platser inåt landet. Att bo "strategiskt" tycker jag är bättre än att bo "centralt" och med det menar jag att man bor i ett område som dels är trevligt och att det dels blir lätt att ta sig runt därifrån. Och då blir Shelter Island helt perfekt. Man kan definitivt gå ut på kvällarna utan problem. En av mina favorit restauranger, Point Loma Seafoods ligger inom gångavstånd (kanske 800 meter eller så). Liberty Station ligger bara ett par km därifrån med massor av kul restauranger; Tender Greens t.ex. och bageriet Con Pane (fint för frukost). Ralphs Supermarket ligger på hörnet av Rosecrans och Nimitz - lätt att stanna till om man vill inhandla lite dryck eller mat (mest praktiskt på vägen tillbaka till hotellet med tanke på trafiken). Old Town är ju kul men mycket hålligång och mycket trafik och kanske inte så lyckat att ha som bas en hel vecka. Jag hade absolut valt Shelter Island.
Av Lepe76
24 maj 2019 17:33
Tack för dina tankar, precis vad jag var ute efter och det är just strategisk placering av boende jag är ute efter, ”hålligång” är helt ointressant. Du menar alltså att Shelter Island är lättillgängligt med bil?
Av Hawaii
24 maj 2019 18:11
Definitivt! Det är lite avsides, men på ett positivt sätt. Lätt att ta sig dit men när man väl har kommit dit är man lite utanför "the hustle and bustle of the big city". Mycket bra val tycker jag.