Boende Las Vegas och San Diego

Av Mra
6 maj 2019 13:50
Visningar: 120
Hej!

Skulle vilja ha tips på bra boende i Las Vegas och San Diego.
Tanken är att stanna 2 nätter i Las Vegas och 3 nätter i San Diego under oktober månad.
Resterande av resan kommer vi bo i Los Angeles.

Hur mycket har ni betalat när ni varit i respektive stad?
Vad är viktigt att tänka på vid bokande av boendet?
Hur långt innan resan brukar ni boka ert boende?

Tacksam för tips!
6 maj 2019 16:17
jag bodde på Flamingo hotel i las vegas. helt okej, men ganska slitet precis som dom flesta hotell där. Dock rent och fräscht.
vad det kostar kommer jag inte ihåg men det är olika priser hela tiden. Bara att söka på hotels.com eller liknande datumet du ska vara där så ser du vad det kostar.

Kan varmt rekommendera frukostbuffén. Den är dyr men den är galet stor och dom är lite kända för den. Finns precis allting du kan tänka dig.

är du känslig mot röklukt så be om att få lukta i rummet innan, för även om du bokar ett rökfritt rum så verkar folk röka marijuana på rummen :)

Ett bonustips. Helt i närheten av hotellet ligger en Gordon Ramsey restaurang. En fish & chips reataurang. mest takeaway. Grymt gott :)
Av Hawaii
6 maj 2019 21:14
Oktober är en fin månad i San Diego. Jag skulle föreslå att du letar boende i eller nära Shelter Island. Inte precis centralt men det har ett bra läge - nära till det mesta: centrum, Cabrillo Monument, Ocean Beach, Mission Beach, Pacific Beach och La Jolla (lite längre bort) och Liberty Station (mycket nära) har en massa trevliga restauranger. MB/PB har mycket "hålligång" långt in på natten såvida man inte bor ganska många kvarter inåt landet medan Shelter Island är betydligt lugnare.
Av Marulk
7 maj 2019 18:10
Hotel i LV: vi bodde på Polo Tower Suites, alldeles mitt på the Strip. Lägenhetshotell med eget litet pentry, praktiskt om man vill göra egen frukost. Gratis parkering ingår och hotellet har fint poolområde på taket.