Boende Koh Chang

Av Leijons
17 dec. 2018 13:37
Visningar: 719
Hej!
I januari åker jag och sambon till Koh Chang och närliggande öar under 2 veckors tid. Tänkte boka boende på plats då det funkade bra för 10 år sedan (hoppas att det ff går bra att göra så?), men vill gärna boka iaf 2 nätter hemifrån innan vi åker. Har sett att det finns trådar om detta men inga nya svar. Så, någon som sitter inne på tips gällande boenden på Koh Chang samt öarna runt omkring? Även tips på smidigaste sättet att ta sig från Bangkok flygplats till Koh Chang mottages. Tänkte åka buss eller minibuss.
Av Asdfgh
18 dec. 2018 06:04
Jag bodde på White sand Beach i en bungalow som jag bokade på plats. Fanns inte på någon hemsida alls på nätet. Riktigt bra boende

Du kan ju flyga från bkk till Trat men det är lite överkurs då det inte är så långt.

Jag åkte sån Transfer, mini-buss från koh chang till flygplatsen. Hur det funkar andra vägen vet jag inte,då jag åkte till koh Samet först. (Dit åkte jag med taxi) sen åxå en sån transfer minibuss till koh Chang.

Hyr moped och åk och utforska dem mer avlägsna stränderna.

Vattenfallen tycker jag var bortkastade pengarna, i princip lika mäktig stråle som när alkoholiserade Johhny60 tömmer blåsan på festen.
18 dec. 2018 08:35
Hej, på Bangkoks flygplats i bottenvåningen, finns transferbussar (minibussar) som tar er till Koh Chang. Två avgångar per dag vill jag minnas, en på morron/fm och en vid 14-15 tiden. Då kör de er till ert hotell om ni bokat något. Vi hade inte bokat bussen i förväg vilket jag antar går, utan stegade dit när vi ankom. Fick då inte plats på fm turen utan fick vänta på nästa. Enkelt att hitta boenden på plats. Hyr moppe så ni tar er runt. Tips på strand är Long Beach längst ner på östra sidan, h e l t otroligt klart vatten! Och måste tipsa om matställe.. Krua Kun Joy som ligger vid Klong Prao Beach, södra änden, (inte på strandsidan utan över vägen)
Vänligen Lena
Av Susss
27 dec. 2018 11:17 (redigerad)
Hejsan
Jag och min dotter är på väg till Koh Chang. Landar 25 januari-19 i BKK. Kan vi slå följe kanske?
//Susanne
Av Leijons
30 dec. 2018 00:49
Tusen tack för tips och råd :) Vi tänkte boka iaf 2 nätter hemifrån och sedan ta det som det kommer. Tänkte även utforska de mindre öarna runt koh chang.

Susss: vi åker hem igen 20/1.