Boende Kalifornien

Av Vm89
4 feb. 2017 16:14
Visningar: 421
Hej!

Har tänkt åka till kalifornien i september. Målet är att åka från san francisco till los angeles och ner till san diego. Vilken budget bör jag räkna med vad gäller boende under 2 veckor ? Min tanke är att ta in på motell och liknande.

Stort tack på förhand!
Av Daytona
5 feb. 2017 09:57
I SF och LA är det dyrt, vi var där i höstas men valde bort boende i SF och bodde ist i Oakland på Imperial Inn. Hyfsad standard, rent, gratis parkering och 5 min promenad till BART som tar dig in till SF på 20 minuter. Parkering i SF är inte enkelt. Vi betalade ca 900 spänn natten.

Efter vägen ner så bodde vi i Monterey och Paso Robles- priserna låg på ca 1000 kr natten där. Bodde dels på ett mindre privat motell men också på ett Super 8.

i LA bodde vi riktigt bra. läget alltså, på Travelodge SUnset/vermont. Rent och gratis parkering och gratis frukost ( flingor mölk, kaffe, toast typ ) Vi bokade det tidigt och betalade bara kring 700 kr natten. Utmärkt läge ! Vi använde Uber när vi var i LA, smidigt och billigt.

Så räkna på minst 1000 kr natten iallafall så är du ganske "safe". Kan ju vara svårt att boka i förväg om man inte är säker på rutten. Hade vi letat mer noggrant på vägen ner fr SF så hade vi säkert hittat billigare., du kan säkert komma ner till hälften om du letar och inte är så "noga".
5 feb. 2017 16:13
Längs vägen ner är Monterey och San Simeon på lämpliga avstånd för priser runt 700 sek, och jag rekommenderar 2 nätter i Monterey för dör finns mycket att uppleva.. I SF finns väldigt bra Hostel som ligger väldigt centralt för 250-700:-/bädd beroende på om man kan tänka sig sovsal eller enskilt rum. Ska man ner i den prisklassen på vanligt hotell så bor jag hellre på Hostel fast jag är 58 år. I LA finns boende längs Sunset Bouleward för 800 :-.