Boende i Paris

Av Pablito
20 jan. 2010 15:21
Visningar: 1035
Hej.
Vi är ett gäng på 5 personer som tänkte åka på en lite weekend Fredag-Söndag till Paris.

Nån som vet ett bra boende (hotell/hostal etc )i centrala Paris?

Även klubbar där man kan festa loss?
Av Ziesta
21 jan. 2010 11:48
Jag kan rekommendera Hotel du Commerce http://www.commerce-paris-hotel.com/ i Latin-kvarteren.. Rätt enkelt hotell men jättecentralt! Från 49 euro för ett dubbelrum. De ser ut att ha större rum också för 3-4 personer.
Av Pablito
21 jan. 2010 14:14
Verkar grymt mysigt.
Det ska vi kolla upp!!

Tack så mycket!

Om nån vet nån bra hotellbar så vore jag tacksam!
Av Gellie
3 apr. 2010 20:25
Hallå hallå!

Hoppas att jag inte är för sent ute nu.. Men ja, eftersom att jag bor i Paris sen ett år tillbaks så kan jag ju passa på att tipsa om lite uteställen. Dock vet jag ju inte riktigt vad Ni är intresserad av för musik etc.

Men jag kan ju åtminstone dela med mig av mina favoritställen:

Le Truskel, 12 Rue Feydeau, Metro Grands Boulevards
Popin, 105 Rue Amelot, Metro Saint Sebastien Froissart
Hideout, 25 rue de Lappe, Metro Bastille. (eller någon av de andra Hideout-barerna)
O'Sullivans, 1 Boulevard montmartre, Metro Grands Boulevards

Annars finns ju alltid de större klubbarna som Le Cab, Le Queen, Dupleix, Plaza Madeleine et.c...
Av _emma86
4 apr. 2010 10:51
Hej!

Jag och min sambo bodde på ett hotell som hette Hotel Rivioli och låg på gatan Rue De Rivoli tror jag den heter. När Hotel de Ville. Står att gatan heter Rue de Mauvais - Gracouns (något sånt) ca 1 meter ifrån gatan Rue De Rivoili. Vi gilla hotellet då vi hade toalett och dusch på det och det kostar ca 49€/natten för två personer, det låg nära Hotell de Ville eller man hade det utan för sitt fönster. Ett bra tips, vet dock inte om de har någon hemsida vi hitta dem via franska Eniro och det kosta inte alls mycket att ringa ner till Frankrike och boka rum. De kunde engelska.