Boende Alona Beach februari

Av Mkrans
7 nov. 2013 20:57
Visningar: 774
Vi är ett stort gäng som åker till Bohol i februari. 7 personer söker boende 4-16/2. 2 personer söker boende 9-16/2. Gärna på samma ställe. Nån som kan tipsa om ett ställe nära stranden med ac och pool?
Av Sofiah
26 jan. 2014 11:39
Vi var på Alona beach vid nyår. Väldigt mycket folk på en relativt liten men fantastiskt vacker och exploaterad strand. Det finns några trevliga hotell: Alona Vida är jättemysigt och har fantastisk mat. Parafise verkar ok. Panglao är dyrare och mycket mer turistiskt än övriga Filippinerna. Vi könde inte igen det Filippinerna som vi tidigare mött. Vi fick flera gånger om påminna oss om att det inte är Gran Canaria eller Phuket. Vi bodde tyvärr på Alona studios, långt från stranden. 10 minuter att gå. Ok pool men dålig service. Man får tigga om mer toapapper. Kunde tyvärr vara ett lågbudget hotell var som helst i världen med mest svenskar.
Av Yllas
11 feb. 2014 12:30
Vi en van taxi, rekommenderas istället för Tricycle då det var rätt långt och ganska dålig väg. Kostade oss 300P. Vi hade läst om Bohol Divers resort och gick dit för att kolla rum, de hade ett budget rum för 600P / natt och det rummet var rent av äckligt. Vi tog ett av deras andra rum som kostade 1800P / natt inkl frukost med AC men kallvatten. Inget Wifi på rummet heller.
Bohol Divers resort har visserligen många väldigt fina rum, men de kostar 5000P/natt också.. lite väl tilltaget kan jag tycka.

Kändes inte helt rätt efter första natten så vi checkade ut och flyttade till Bohol Alona Garden.
Ligger precis påvägen ner till stranden… perfekt läge tycker jag.
Mycket fräshare rum med kyl, varmvatten, 100m från stranden, AC och Wifi på rummet som funkar bra.
Av Mkrans
19 mars 2014 12:50
Hej och tack för svar! Det slutade med att vi delade upp oss - jag och min sambo bodde på Alona Tropical beach resort. Enkelt men bra och beläget vid den bästa delen av Alona beach. Tyvärr var deras pool under renovering, men vi är nöjda med vårt val.