Boende

Av Nberg
6 dec. 2016 11:31
Visningar: 1863
Hej.
Jag är en tjej som ska ner och hälsa på mina vänner i Karibien. Dom är iväg på en världsomseglning och ska möta upp dom där.
Väl därnere så tänkte jag stanna på Aruba ca en vecka. Och funderar lite på vart på Aruba man ska bo? Vill inte ha det jätte turistigt då jag mer backpackar.
Oerhört tacksam för snabbt svar!
Av Mitch54
6 dec. 2016 12:03
Kom hem precis från Aruba. Bodde på lgh hotell La Masion, kostar 5000 för en vecka =)
Av Nberg
11 dec. 2016 17:04
Ok. Tack för snabbt svar! Och priset var ju inte så farligt.
Var inne och läste lite. Vart ligger det på ön?
Är det lätt att ta sig till fots, med buss osv?
12 dec. 2016 13:21
Jag bodde på Arubiana Inn (2007, så det kanske inte finns kvar...), vilket var kanonbra. Gångavstånd till Eagle Beach. Det finns bussar till Oranjestad t.ex.
12 dec. 2016 14:45
Hej! Jag ska med resa till Aruba om ett par månader! Skulle med väldigt gärna vilja få tips på billigare boende... Gärna så man kan gå till Eagle besch :)
29 dec. 2016 11:30
Hej, på Airnb kan du. Hitta billiga boende på Aruba, som annars verkar dyrt tycker jag.
Sen på casacama.com kan du ochså hitta, men där måste du vara ute i god tid!
Av Brage99
9 jan. 2017 16:15
Citerat från Jennysol93:
Hej! Jag ska med resa till Aruba om ett par månader! Skulle med väldigt gärna vilja få tips på billigare boende... Gärna så man kan gå till Eagle besch :)
Ju närmare Eagle Beach du bor så dyrare blir det. Du kan ju hitta billigare boende i Matadera, San Miguel,Noord eller varför inte i Oranjestad? Bussar går ofta och är billigt att åka eller hyr en cykel.
Av Brage99
9 jan. 2017 16:30
Citerat från Nberg:
Hej.
Jag är en tjej som ska ner och hälsa på mina vänner i Karibien. Dom är iväg på en världsomseglning och ska möta upp dom där.
Väl därnere så tänkte jag stanna på Aruba ca en vecka. Och funderar lite på vart på Aruba man ska bo? Vill inte ha det jätte turistigt då jag mer backpackar.
Oerhört tacksam för snabbt svar!
Du kan söka med hjälp av AirBnB eller kolla in Aruba Harmony Hostel, eller Hostel Room Aruba eller kolla in siten hostelworld.com.
Boendet är dyrt på Aruba.
//K