Bilsemester i Tyskland med barn

24 juni 2018 18:59
Visningar: 2319
Hej, vi har efter många planer kommit fram till att vi ska ta bilen ner till Berlin och besöka Tropical Islands. Sedan har vi även planer på att åka till Hamburg och besöka minature Wunderland i Hamburg.
sen har vi inga fasta planer, därför är vi nyfikna på om ni har några tips och idéer om vart man kan åka?
Det är jag och min fru och våra två grabbar på 7 och 9 år som åker, vi har haft nån plan på att man kanske skulle åka till Polen och besöka Auswitch.
Men ev hoppar vi över det och åker dit om ett par år när barnen är äldre, vi ska vara borta mellan 7-9 dagar, vi hade först en plan på att åka ner till Frankrike eller Italien men det känns spontant som att det kommer bli väldigt många timmar i bilen då och inte mycket annat på semestern.
så ös gärna på med tips om allt som tex hotell, städer att besöka, saker att se och göra och restauranger mm.
Och har någon varit på Tropical Islands eller minature wunderland? är det ris eller ros? nåt man bör tänka på inför besöket?
ser fram emot många bra tips:)
Medlemmen har tagit bort svaret
Av Trea
7 juli 2018 07:45
Om ni besöker Krakow kan ni eventuellt välja saltgruvan i Wieliczka istället. Också intressant! Om ni vill kan ni kika in på vår blogg för restips i olika länder. Vi bilar (husbil) och listar sevärdheter/fina städer från norr till söder i varje land (som vi besökt). Klicka på restips i menyn och välj land. www.freedomtravel.se
7 juli 2018 23:23
Hej, jag har bilat genom Tyskland mycket med och utan barn. Och kan verkligen hålla med om att Tyskland som land är underskattat. Fundera på vad grabbarna brinner för, sök på detta och jag lovar att i ett land med när 85 miljoner invånare hittar du det. Det blir rätt långtråkigt att sitta i en bil långa sträckor. Räkna med att köra två timmar och sedan en paus med mat, glass, toabesök mm. Kör vidare.
Eftersom Tyskland har lite sjöar har man en hel del badlandskap som är trevliga. Dessa brukar ävenha boende att erbjuda. Maten är god och ofta riklig, sevicen superb. Åker ni ner mot Rehndalen och Cochem
Finns linbanor upp i bergen och till borgarna på topparna. Spännande och trevligt. Lycka till på resan, ni kommer få det toppen.
8 juli 2018 10:00
Hejsan,
Tack för alla tips, det uppskattas, nu har vi nog "spikat" planerna för dem första dagarna. tyvärr så kan vi inte åka förrän vid lunch imorgon när vi tänkt att åka, så att åka hela vägen ner till Berlin är bara att glömma. Så vi kommer mellanlanda i Danmark imorgon sen åker vi till Berlin tidigt på tisdagen och så är vi där till på torsdag. Onsdagen är vikt till att åka till Tropical islands.
Sen vet jag inte om vi kommer åka längre söderut, för vi känner som så att man vill hinna njuta av att vara ledig också och inte behöva tillbringa 7 - 8 timmar i bilen/dag.

så vi funderar ev på Hamburg, men nu har jag fått tips om att Rügen och platserna runt där ska vara väldigt fint, jag är ju intresserad av Historia så om vi åker dit så skulle det vara spännande att besöka Prora.

Men som sagt tack för alla tips och jag har ni fler tankar och idéer så uppskattar vi dem, kanske nån resturang eller hotell på våra tänkta resmål som är helt suveränt?:)