Bilsemester i Tyskland

Av Zazziz
13 juni 2008 14:43
Visningar: 2653
I sommar åker vi, två vuxna och två barn 7 och 10 år gamla, till Tyskland en vecka. Vi flyger till Frankfurt, hyr bil där och sen flyger vi hem från Lubeck. Vi vill åka till Berlin och så har vi lovat barnen en dag på Hansapark innan vi åker hem, men vad ska vi mer göra? Några trevliga ställen mellan Frankfurt och Berlin? Bör man boka boende i förväg eller är det lätt att hitta längst vägen? Ungefär vad får man betala för en natt på B&B eller liknande?
13 juni 2008 21:57
Hej !
Flyger ni till Franfurt Main eller till Frankfurt Hahn ?Bra att veta om jag skall ge er någon tips.
Av Zazziz
13 juni 2008 23:12
Vi flyger till Frankfurt Hahn...
14 juni 2008 10:37
Det beror lite på när ni skall åka.Jag hade nog bokad hemifrån,annars kan mycket tid gå bort med att leta boende ,visst det finns hur mycket som helst att hyra,men många är fullbelagda under sommaren.
Några bra add : www.hotel-ami.de
www.booking.com
www.deutsche-pensionen.de
Om ni skall bo någon natt i kring Lubeck, www.hotel-rasthaus-schackendorf.de (välj Comfort-rum),supertbra billigt boende,god mat,inte så långt från Hansapark.Om ni vill bo inne i Lubeck,gå in och titta på www.luebeck-tourismus.de
Jag ville nog gjord ett besök i den underbara staden Cochem,på min sida kan ni läsa mera om den.
Sedan till Koblenz,där Rhen och Mosel möts,besök bl.a Deutsches Eck,landtungan mellan de två floderna,vidare mot Rhendalen,besök Loreley-klippan,vidare mot Rudesheim,mycket trevlig liten stad.
Sedan mot Frankfurt-Kassel-Göttingen.Området Harz kallas för Tysklands hjärta,mycket med skog,vacker natur,Hahnenklee,Goslar mycket trevliga orter.
Ni kör väl via Braunschweig till Berlin?Annars finns en trevlig lite by norr om Hannover som heter Celle.
Hoppas dessa tips är till nytta för Er.
Trevlig resa!!
Av Zazziz
21 juni 2008 23:01
Tack så mycket för alla bra tips :)