Billigt flyg till Bodrum eller Izmir

11 juli 2010 11:33
Visningar: 1127
Någon som har ett bra tips på billigt flyg till Bodrum eller Izmir? Vi ska åka ner till Akbuk först i augusti och sen ev i oktober igen.
Hittar just nu inget vettigt under 3000 per person
12 juli 2010 08:26
Hej Mondiano, tack för tipset, ska kolla upp det
12 juli 2010 13:58
Med Ryan Air kan man flyga till Kos via Hahn flygplats i Tyskland och sedan vidare med båten från Kos stad till Bodrum. Man måste övernatta i Hahn men det gör inget eftersom det finns bra boende att välja från. Flyget till Kos går tidigt på morgonen (7.30) och sedan på Kos kan du ta båten över till Bodrum (tar ca. 30 minuter). Flygbiljetter till Kos köpte vi för mindre än 700:- t/r Got-Hahn-Kos (inklusive alla avgifter). Båten till Bodrum kostar cirka 30 euro tror jag.
12 juli 2010 14:20
Tack för tipset. Kollade upp och det var inte speciellt billigt just nu men vi får väl hålla ögonen öppna för kampanjpriser
Av Bezman
1 mars 2012 21:43
Hej! I oktober går ofta de sista charterflygen tomma på nervägen, däremot kan de vara rätt fulla på vägen hem igen.

Sist åkte jag direktflyg med något bolag för 600 kronor direkt till BJV Bodrum-Milas.
Hemresan tog vi med Pegasus tror jag (flypgs.se tror jag) med mellanlandning i Istanbul (2-4 tim, helt ok) och de har generellt bra priser.
Brukar alltid hitta resor under 3500 kr/vuxen tur och retur på detta sätt.
Till Kos är också ett alternativ, se tidigare tips om färja mm.

Annars kan man ta med mellanlandning och övernattning, men det har jag aldrig behövt.
Alternativ är att ta flyget till Dalaman (Marmaris mm), men då är det ca 3 timmars transfer, kostar ca 100 TL per bil enkel.