Billigt boende nära Miami

19 feb. 2017 21:55
Visningar: 550
Hej!
I september åker familjen (tre barn 7-13 år och två vuxna) till Florida för första gången.
Mesta tiden kommer vi att tillbringa i Orlando, där vi redan fixat boende, men de första tre nätterna ska vi bo nära Miami. Vi kommer med flyg dit och tänkte efter den första övernattningen, ha en lugn dag med sightseeing och en dag till Everglades.

Frågan är nu var vi ska bo? Det ska vara nära havet, på lagom köravstånd från Miamis flygplats (max någon timme) och det ska vara billigt (inte mer än 1500 kr/natten). Vi kommer att ha hyrbil, så parkering någorlunda nära är också viktigt. Helst inte något hostel, men lägenhetshotell eller liknande är nästan bättre än vanligt hotell.

Jag har tittat på lite olika alternativ och funderar på om Fort Lauderdale eller North Beach Miami passar oss bättre än t ex South Beach, där priserna är högre och där det är livligare. Vi kommer nog inte att vara ute på kvällstid, utan hänga på hotellet då.

Jag tänker också att om vi vill åka och titta i South Beach kan vi ta bilen dit och vara där några timmar. Barnen är ovana resenärer och tröttnar nog fort på sightseeingen.

Jag har som sagt letat en del och hittat några i Fort Lauderdale bl a som ser lovande ut, men jag kanske tänker fel? Vad gäller Miami Beach är mycket redan uppbokat.

Sedan funderar jag på airboatturer i Everglades, det verkar finnas en massa olika. Har ni något/några företag att rekommendera?

Tack på förhand!
Av Daytona
19 feb. 2017 22:00
Letar också boende nära Miami och har tittat på Florida City. Visserligen ska vi köra vidare mot Key West men ligger nära Miami airport och det finns riktigt billiga boenden .
19 feb. 2017 22:08
Citerat från Daytona:
Letar också boende nära Miami och har tittat på Florida City. Visserligen ska vi köra vidare mot Key West men ligger nära Miami airport och det finns riktigt billiga boenden .
Tack, det ska jag titta närmare på!
20 feb. 2017 00:11
Citerat från Jennymaberg:
Hej!
I september åker familjen (tre barn 7-13 år och två vuxna) till Florida för första gången.
Mesta tiden kommer vi att tillbringa i Orlando, där vi redan fixat boende, men de första tre nätterna ska vi bo nära Miami. Vi kommer med flyg dit och tänkte efter den första övernattningen, ha en lugn dag med sightseeing och en dag till Everglades.

Frågan är nu var vi ska bo? Det ska vara nära havet, på lagom köravstånd från Miamis flygplats (max någon timme) och det ska vara billigt (inte mer än 1500 kr/natten). Vi kommer att ha hyrbil, så parkering någorlunda nära är också viktigt. Helst inte något hostel, men lägenhetshotell eller liknande är nästan bättre än vanligt hotell.

Jag har tittat på lite olika alternativ och funderar på om Fort Lauderdale eller North Beach Miami passar oss bättre än t ex South Beach, där priserna är högre och där det är livligare. Vi kommer nog inte att vara ute på kvällstid, utan hänga på hotellet då.

Jag tänker också att om vi vill åka och titta i South Beach kan vi ta bilen dit och vara där några timmar. Barnen är ovana resenärer och tröttnar nog fort på sightseeingen.

Jag har som sagt letat en del och hittat några i Fort Lauderdale bl a som ser lovande ut, men jag kanske tänker fel? Vad gäller Miami Beach är mycket redan uppbokat.

Sedan funderar jag på airboatturer i Everglades, det verkar finnas en massa olika. Har ni något/några företag att rekommendera?

Tack på förhand!
Skulle säga att ekvationen är omöjlig om inte ska bo riktigt skabbigt....

Ni får skippa bra läge och då finns hotell vidbflygplatsen som Homewood Suites by Hilton Miami-Airport/Blue Lagoon, dessa Hilton lägenhetshotell brukar vara bra, själv hade jag dock inte valt att bo annat än strandnära, helst i South Beach. Aldrig att jag skulle välja Florida City.

Ska ni hålla er budget så titta hellre norrut i Lauderdale by the Sea finns t.ex 4145 By The Sea Inn & Suites. LbtS är onte South Beach men en trevlig liten stad och det är tillräckligt nära för utfärder till Miami, Everglades och Ft. Lauderdale mm.
20 feb. 2017 07:30
Tack för tipsen! Efter lite letande hittade vi ett Best Western hotell på en mindre ö precis före Miami Beach (Causeway
Miami Beach, FL 33141) för $397 för tre nätter. Det finns pool till hotellet, det ligger ju en bit från stranden och parkering nära som kostar $10 per dygn. Det går dock att avboka utan kostnad om vi tänkt fel. Några tankar om det?
20 feb. 2017 07:42
Det är i North Bay Village? Inte det trevligaste, tyvärr inte gångavstånd till stranden. Själv hade jag hellre valt boende närmre strand t.ex i Lauderdale by the Sea.
Av Daytona
20 feb. 2017 08:42
Tänk så olika det kan vara, har bara hört gott om Florida City/Homestead om man söker en "bas" som inte kostar skjortan och ändå ska vidare sen ;)
20 feb. 2017 08:59
Citerat från Daytona:
Tänk så olika det kan vara, har bara hört gott om Florida City/Homestead om man söker en "bas" som inte kostar skjortan och ändå ska vidare sen ;)
Ser ju inte det som några direkt "trevliga" ställen men som stopp på vägen en natt funkar det ju om man bara passerar området. Det är något helt annat om man ska bo några dagar och vill ha strand och lite trevliga områden att utforska. Även om det är nära Miami så är det en ganska ordentlig biltur om man ska bo där och köra till stranden eller "stan", då är ett boende där man kan gå upp och ta en paus under dagen utan att köra en timme åt varje håll en miljon ggr bättre ;-)
20 feb. 2017 12:21
Ja, i Florida City hittade jag bara två hotell och de kändes inte så lockande.
Ja, det är hotellet vid marinan i North Bay. Det som lockade mig med detta var priset, betyget och att det fanns pool och parkering nära. Det är svårt att hitta något eftersom vi är 5 som vill bo i samma rum.
Jag har hittat alternativ i Fort Lauderdale t ex men många av hotellen i "vår" prisklass är slitna eller har ingen pool.
Nå, jag får leta vidare. Nu har jag kikat på hotels.com och trivago. Finns det fler sajter jag borde ha koll på?
20 feb. 2017 13:42
Citerat från Jennymaberg:
Ja, i Florida City hittade jag bara två hotell och de kändes inte så lockande.
Ja, det är hotellet vid marinan i North Bay. Det som lockade mig med detta var priset, betyget och att det fanns pool och parkering nära. Det är svårt att hitta något eftersom vi är 5 som vill bo i samma rum.
Jag har hittat alternativ i Fort Lauderdale t ex men många av hotellen i "vår" prisklass är slitna eller har ingen pool.
Nå, jag får leta vidare. Nu har jag kikat på hotels.com och trivago. Finns det fler sajter jag borde ha koll på?
Vad är det för fel på Lauderdale by the Sea?Det är mycket trevligare och mysigare än Ft. Lauderdale men samtidigt bara några minuter bort med bil, där ligger många trevliga ställen liknande det vi bodde på i höstas https://sv.hotels.com/hotel/details.html?hotelId=416305&tab=description Ni borde få plats i den lägenhet vi hade två Queen och en soffa. Vi hade poolen bokstavligen utanför dörren, riktigt nice ;-) http://foto.floridasidan.se/#!album-74-222

Trivago jämför ju många bokningssidor liksom Tripadvisor, två bra ställen att börja på.

Själv gillar jag Hotels.com bäst, både p.g.a. deras bonussystem och för deras möjligheter att filtrera sökningarna, de är också oftast billigast.
Agoda är också bra att titta på då deras utbud ibland är annorlunda mot Hotels.com. Booking är samma företag som Agoda men Agoda har infört ett bonussystem där man tjänar poäng till valfritt bonusprogram (t.ex. Avios hos British Airways).
20 feb. 2017 14:45
Åh, jag förstod inte att Lauderdale by the sea var något eget. Ska bums titta mer på detta! Tack!