Billigt boende Barcelona

Av Zila
4 mars 2008 19:06
Visningar: 9023
Jag har precis bokat en resa till Barcelona i april. Är det någon som har tips på ett billigt centralt boende??
Bor gärna på enklare hotel eller hostel.

Tar gärna emot andra tips om vad man kan göra, bra uteställen och sånt man bara inte får missa!
4 mars 2008 21:21
Tja, för kuriosans skull så kan du ju ta Las Ramblas annars kan man skippa detta turistträsk.

Att göra annars: ta dig ned till Barceloneta (gamla fiskehamnen) därr du kan käka mycket god fisk och skaldjur, Barri Goticó (gamla stan), södra berget (gå, buss alt linbana), Camp Nou för fotboll, Parc Güell och La Sagrada Familia samt andra Gaudi-skapelser om du gillar arkitektur. La Boqueria för marknadsköp av mat och desserter... Finns hur mycket som helst i Barcelona och tipset är att bara strosa omkring, äta, dricka och festa.
4 mars 2008 22:18
Hej Zila

Du kan gå in på min sida här och titta på min blogg om Barcelona. Där kan du få en hel del tips, vad du kan göra där.

Gilla
5 mars 2008 11:31
Ett bra tips!
Hotel Banys Oriental har dubbelrum för 90 euro/två personer. Läget är superbt mitt i Barri Gotica, rummen och badrummen är jättefräscha. Hela hotellet är nyrenoverat och är modernt och "designat" som det brukar kallas :) Finns en omtyckt restaurang som hör till hotellet, men den var i mitt tycke rätt överskattad och dyr.

Spana in www.hotelbanysorientals.com
5 mars 2008 11:35
Ett tillägg:
Något du absolut inte får missa är ett besök vid katedralen Sagrada Familia! Det är mäktigt, alla turister till trots. Den är byggd av Gaudí, finns det tid är hans Park Güell också härligt att besöka! Massa häftig arkitektur och samtidigt en skön parkpromenad.

Ett annat måste är förstås ett besök på stranden! Finns massa mysiga caféer längs strandpromenaden där man kan ta en kopp kaffe i solen.

Om du lessnar på Tapas så har Milk bar & Bistro god amerikansk-inspirerad brunch; www.milkbarcelona.com
Av Ali
21 jan. 2012 14:56
hej!

Du verkar fått en del bra tips, men ett alternativ som jag brukar boka in familj/vänner på som kommer hit på besök som jag inte har plats för hos mej är Hostal fernado, http://hfernando.com/

Bästa läget, centralare kan du knappast komma, gåavstånd till allt! Du kan välja på rum med privat badrum till del i flerbäddsrum... oavsett vilket du väljer så tycker jag att det är det mest prisvärda i centrala Barcelona. men det blir fullbokat snabbt.
Även personalen är toppen, och pratar engelska om du inte kan spanska.

Hoppas du får en härlig resa.

Anne-Li